۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فهرست بهترین کتاب‌های کسب‌وکار امسال نشان می‌دهد که فرهنگ‌ سازمانی و تجربه‌ی مشتریان، مفاهیمی هستند که روزبه‌روز اهمیت بیشتری برای شرکت‌ها پیدا می‌کنند.
تبلیغات

درحالی‌که به پایان سال ۲۰۱۷ نزدیک می‌شویم، نشریه‌ی فوربز فهرستی از ۱۰ کتاب برتر کسب‌وکار منتشرشده در سال جاری را اعلام کرده است. موضوع این کتاب‌ها، طیف گسترده‌ای از بخش‌های مختلف کسب‌وکار، از خدمات مشتریان گرفته تا بازاریابی را شامل می‌شود. برخی از نویسندگان این کتاب‌ها، در لیست برترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارند.

۱- تجربه‌ی مشتریان به سبک نوردستروم، نویسندگان: رابرت اسپکتور و برین ریوز

برترین کتاب این فهرست، نسخه‌ی به‌روزشده و کاملاً متفاوتی از کتاب نوردستروم، خرده‌فروشی مشهوری است که در دهه‌ی ۹۰ میلادی، عنوان برترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات مشتریان را از آن خود کرده بود. این کتاب روش‌هایی مدرن و نوآورانه برای فراهم کردن تجربیات عالی مشتریان، شرح می‌دهد.

 ۲- مثل آمازون باشید، نویسندگان: جفری آیزنبرگ و برایان آیزنبرگ

این کتاب هم در مورد یکی دیگر از خرده‌فروشان مشهور جهان است؛ اما این بار برندی که به‌خوبی آن را می‌شناسید. همان‌طور که از نام کتاب پیدا است، نویسندگان برخی از استراتژی‌های موفق آمازون را شرح داده‌اند و همچنین توضیح داده‌اند که چگونه هر کسب‌وکار، می‌تواند از این استراتژی‌ها استفاده کند.

۳- سازمان پیش‌بینی‌گر، نویسنده: دنیل بوروس

در دنیای کسب‌وکار، شما گاهی می‌دانید که حتماً به‌زودی اتفاقی رخ می‌دهد. بوروس این وقایع را «روند سخت» می‌نامد که در برابر «روند نرم»، یعنی اتفاقاتی که وقوع آن‌ها محتمل است قرار می‌گیرند. شرکت‌ها و کارمندان، می‌توانند یاد بگیرند که این روندها را از یکدیگر تشخیص دهند و از مزایای برآوردهای خود، بهره‌مند شوند. سازمان‌های پیش‌بینی‌گر با استفاده از همین دانش موفق می‌شوند حتی در دوره‌های اختلالات و آشفتگی‌های بازار، به رشد خود ادامه دهند.

Entrepreneurial You

۴- کارآفرینی شما، نویسنده: دوری کلارک

کارشناسان خواندن این کتاب را برای کارآفرینان ضروری می‌دانند. کلارک در این کتاب مدلی را برای کسب مزیت و درآمد از تخصص افراد ارائه می‌دهد. این مدل مربیگری، مشاوره، ساخت پادکست، صحبت کردن، تشکیل یک جامعه از هواداران محصول، عرضه‌ی خدمات دیجیتال و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. کلارک در هر فصل، بخشی را با عنوان «این روش را امتحان کنید» آورده است که به خوانندگان کمک می‌کند ایده‌های مفهومی را به مرحله‌ی اجرا برسانند.

۵- پتانسیل‌های اصلی، نویسنده: مارک سن برن

همان‌طور که از عنوان کتاب برمی‌آید، سن برن توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید با یک سیستم مؤثر، از «مهارت‌های فعلی» به «حداکثر توانایی» خود برسید. پتانسیل‌های شما چیست؟ تا چه حد از توانایی‌های بالقوه‌ی خود استفاده می‌کنید؟ چگونه می‌توانید مهارت‌هایتان را بهبود دهید؟ سن برن با ذکر مثال‌هایی از زندگی واقعی، کارایی سیستم خود را اثبات می‌کند و روش استفاده از آن را به خوانندگان آموزش می‌دهد.

Hacking Innovation

۶- ترفندهای نوآوری، نویسنده: جاش لینکنر

عنوان اصلی این کتاب، هک‌ کردن نوآوری است. درحالی‌که در نگاه اول واژه‌ی «هک» تداعی خوبی ندارد و بلافاصله مردم را به یاد هکرهای کامپیوتری و دزدیدن اطلاعات کارت‌های اعتباری می‌اندازد، نویسنده تعریف مورد علاقه‌ی خود را از هک این‌گونه شرح می‌دهد: حل مشکلات پیچیده با استفاده از راهکارهای غیر معمول. رویکردهایی جدید و غیر متعارف که جایگزین خرد عام می‌شوند. لینکنر به خوانندگان یاد می‌دهد که چگونه نوآوری را هک کنند، متفاوت فکر کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

۷- برتری در خدمات مشتریان شبکه‌های اجتماعی، نویسنده: دن گینگیس

امروزه شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند بخش خدمات مشتریان خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک دست کم بگیرند. گینگیس در این کتاب تخصص و تجربیات خودش را به‌عنوان یک مدیر بازاریابی و کارشناس خدمات مشتریان، به اشتراک گذاشته است و توضیح می‌دهد که برندهای برتر جهان، چگونه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد را برای مخاطبانشان فراهم کنند.

۸- ذهن برتر، نویسنده: جان هال

بازاریابی محتوا یکی از استراتژی‌های قدرتمند کسب‌وکار است و جان هال، یکی از کارشناسان عالی این زمینه به شمار می‌رود. او استراتژی‌های بازاریابی محتوای شرکتش را ذکر می‌کند و همه‌ی اسرار پشت پرده‌ی آن را برای خوانندگان توضیح می‌دهد. او به مخاطبان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند از این ابزار مؤثر و ارزان استفاده کنند و پیام خود را به همه‌ی برسانند، آن‌هم به شیوه‌ای که وقتی مشتریان به محصولی نیاز پیدا می‌کنند، نام برند مذکور اولین چیزی باشد که به ذهنشان خطور می‌کند.

The Service Culture Handbook

۹- راهنمای خدمات فرهنگی، نویسنده: جف تویستر

این کتاب کوتاه درواقع یک راهنمای گام‌به‌گام برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند بخش خدمات مشتریان را به یکی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگ‌ سازمانی خود تبدیل کنند. مدت‌ها است که کارشناسان تأکید می‌کنند مشتریان آنچه در درون یک سازمان اتفاق می‌افتد، حس می‌کنند. تویستر برای خوانندگان شرح می‌دهد که چگونه می‌توانند فرهنگی سازمانی خلق کنند که در آن، کارمندان خودشان را به خدمات مشتریان متعهد بدانند.     

۱۰- قدرت لحظه‌ها، نویسندگان: چیپ هیث و دن هیث

سال‌ها پیش، جان کارلزون از هواپیمایی اسکاندیناوی، اصطلاح «لحظه‌ی حقیقت» را این‌گونه تعریف کرد: زمانی که مشتری با یک شرکت وارد تعامل می‌شود و حسی خاص در ذهن او شکل می‌گیرد. این لحظات می‌توانند روندهای عادی کسب‌وکار را به شیوه‌ای فوق‌العاده تغییر دهند. برادران هیث در کتاب قدرت لحظه‌ها، به همین موضوع پرداخته‌اند و آن را کیفیتی فراتر از کسب‌وکار می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات