گلکسی اس 9 به اسکنر عنبیه بهبودیافته مجهز خواهد شد

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش The Korean Herald، حاکی از آن است که سامسونگ نسل جدید پرچم‌داران سری «گلکسی اس» را با اسکنر عنبیه دقیق‌تری عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ از گوشی پرچم‌دار بعدی خود با نام گلکسی اس ۹ در اوایل سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد؛ با وجود اینکه احتمالاً اعضای جدید سری گلکسی اس (Galaxy S) تا ماه فوریه معرفی نمی‌شود، شایعات زیادی در مورد آن‌ها منتشر شده است.

در جدیدترین گزارش، نشریه The Korean Herald به مشخصات احتمالی اسکنر عنبیه گلکسی اس ۹ پرداخته است و ادعا می‌کند سامسونگ با ارتقاء این حسگر، آن‌ را به اندازه کافی ایمن خواهد ساخت تا استفاده از آن برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران کافی باشد. این شرکت کُره‌ای، همچنین در حال بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری است تا مدت‌زمان لازم برای پردازش درخواست کاربران کاهش پیدا کند.

یک منبع مطلع از برنامه‌های سامسونگ، اعلام کرده است که رزولوشن لنز مورد استفاده برای شناسایی عنبیه از دو مگاپیکسل (که در گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ از آن استفاده شده است) به سه مگاپیکسل افزایش خواهد یافت؛ به همین جهت، اسکنر عنبیه می‌تواند عکس‌های واضح‌‏تری به ثبت برساند. بر اساس اطلاعات فاش‌شده، می‌توان از اسکنر عنبیه گلکسی اس ۹، حتی در هنگام استفاده از عینک، حرکت چشم یا شرایط نوری نامناسب مانند محیط‌های بسیار تاریک یا بسیار روشن برای احراز هویت کمک گرفت.

تعدادی از مؤسسات در کره جنوبی، از تشخیص عنبیه برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند؛ با بهبود عملکرد اسکنر عنبیه در گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و نسخه «پلاس» آن، انتظار می‌رود استفاده از این سیستم احراز هویت در زندگی روزمره فراگیرتر شود.

باید اشاره کرد که با وجود عرضه گلکسی اس ۹ با اسکنر عنبیه چشم بهبودیافته، این مدل همچنان از اسکنر اثر انگشت بهره می‌گیرد؛ بر اساس تصویری که از نسخه جدید برنامه S Health به‌ دست آمده است، اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی پرچم‌دار سامسونگ و در زیر دوربین اصلی قرار خواهد داشت.

کُره‌ای‌ها پرچم‌دار جدید خود را در دو مدل «استاندارد» و «پلاس» عرضه خواهند کرد؛ گلکسی اس ۹ با نمایشگر ۵.۸ اینچی و گلکسی اس ۹ پلاس با صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی اینفینیتی دیسپلی راهی بازار می‌شود. پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام نیز قدرت پردازشی گوشی جایگزین گلکسی اس ۸ را تأمین خواهد کرد؛ نسل جدید تراشه پرچم‌دار کوالکام، از پردازنده هشت هسته‌‏ای Kryo 380 بهره می‏‌گیرد و به واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ مجهز شده است. عملکرد پردازشی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ تا ۲۵ درصد نسبت به نسل قبل، دستخوش تغییر شده است و پردازنده گرافیکی نیز در هنگام رندر کردن محتوای گرافیکی، ۳۰ درصد عملکرد بهتری ارائه خواهد داد.

در رابطه با گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، مدتی پیش در زومیت خواندید که پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به نسل قبل دارند؛ به‌‏طوری‌که بیشتر از ۹۰ درصد پنل جلوی گوشی با صفحه‌‏نمایش پوشانده شده است. همچنین سامسونگ درنظر دارد نسل جدید داک DeX را با نام DeX Pad به همراه این دو مدل معرفی کند که تغییراتی نسبت به مدل قبلی دارد؛ از جمله این تغییرات، می‌توان به جای‌گیری متفاوت گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ روی DeX Pad اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات