دفتر کسپرسکی در واشنگتن تعطیل می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از ماه‌ها بحث و اختلاف نظر، کسپرسکی بالاخره به این نتیجه رسید که باید دفتر خود را در واشنگتن دی سی (پایتخت آمریکا) تعطیل کند.
تبلیغات

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کسپرسکی قصد دارد دفتر خود را در پایتخت آمریکا تعطیل کند. دفتر این شرکت در واشنگتن در زمینه توسعه روابط کسپرسکی با دولت آمریکا و تأمین نرم‌افزار برای قراردادهای فدرال این دولت فعالیت می‌کرد. این شرکت قصد دارد طی روندی کاملا عادی به فعالیت‌های غیر دولتی خود ادامه دهد.

سخنگوی آزمایشگاه Kaspersky در این باره گفته است که به دلیل غیر قابل اعتماد بودن کارمندان و شرایط اولیه که منجر به بازگشایی دفتر شده بود، دفتر فعال این شرکت در پایتخت آمریکا تعطیل خواهد شد.

دایره امنیت داخلی آمریکا در شهریورماه گذشته ممنوعیت محصولات کسپرسکی را اعلام کرد. بیانیه‌ای نیز در این باره منتشر شد که در آن از روابط مقامات کسپرسکی و سرویس اطلاعات روسیه و همچنین آژانس‌های دولتی دیگر ابراز نگرانی کرد. هشدارهایی نیز در رابطه با برخی مقررات در قانون روسیه داده شد که به سرویس اطلاعات این کشور اجازه می‌دهد با کسپرسکی همکاری کند یا این شرکت را به این کار وادارد.

از آن زمان تابه‌حال مسائل مشابهی به ادامه‌ی این چالش‌ها منجر شده است. در این راستا گزارش دیگری فاش شد که از دستکاری دولت اسرائیل در نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی و پیدا شدن مدارکی مبنی بر جاسوسی این شرکت در اطلاعات مشتریان آمریکایی خبر می‌داد؛ کسپرسکی این ادعا را علنا تکذیب کرد.

در ماه‌های پس از آن که اعتراضات عمومی در رابطه با محصولات این شرکت به گوش می‌رسید، یوجین کسپرسکی، مؤسس این شرکت قویا از تشکیلات خود دفاع کرد و تمامی این موارد را اتهاماتی «کاملا بی اساس» خواند. او همچنین از دولت آمریکا خواست که مستندات مفصلی برای دفاع از این ادعاهای دروغ ارائه کند و متعهد شد که دسترسی به کدهای خود را برای بررسی بیشتر فراهم کند.

اوایل دسامبر بود که انگلیس نیز از قضاوت و تصمیم دولت آمریکا پیروی کرد. آژانس امنیت ملی در مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا هشدارهایی در رابطه با نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی منتشر کرد. این مرکز طی بیانیه‌ای توصیه کرد سیستم‌های امنیت ملی مجهز به محصولاتی که می‌توانند به‌راحتی مورد سوء‌استفاده مقامات روسی قرار بگیرند، باید خطرها را کاهش دهند و به دنبال رفع آن باشند. مرکز ارتباطات دولتی همچنین به این نکته اشاره کرد که چنین تصمیماتی باید بر مبنای شواهد و روش‌های شفاف انجام شود. هشدارهای این مرکز تنها معطوف به محصولات کسپرسکی و کاربرانی که خارج از دولت مرکزی هستند، نبوده است.

کسپرسکی یک شرکت چندملیتی با قراردادها و فروش موفق در سرتاسر جهان است؛ اما بسته شدن دفتر واشنگتن نشان می‌دهد که قراردادهای فدرال این شرکت به دلیل هشدارهای دولت آمریکا رو به کاهش است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات