ایلان ماسک: تسلا تراشه اختصاصی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی می‌سازد

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که این کمپانی به‌زودی تراشه اختصاصی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی خود را تولید می‌کند.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه CNBC آمریکا، اعلام کرد که این شرکت برای تولید خودروهای خودران به‌زودی ساخت تراشه اختصاصی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی را آغاز می‌کند. وی در این مصاحبه اعلام کرد که جیم کلر در حال توسعه سخت‌افزار مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مورد نیاز تسلا است و به‌طور حتم این چیپ، برترین تراشه موجود در جهان خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، جیم کلر یکی از مهندسان به‌نام در این حوزه است که نقش کلیدی در پیشرفت شرکت‌های اپل و ای‌ام‌دی ایفا کرده است.

کمپانی خودرو‌سازی تسلا در نخستین گام برای عرضه خودروی خودران از چیپ تولیدی Mobileye استفاده کرد که در تصرف اینتل قرار دارد. پس از رکود دو شرکت نام‌برده، تسلا برای تولید نسل بعدی محصولات خود به سراغ انویدیا رفت و از تراشه‌های تولیدی این شرکت استفاده کرد. حال پس از مدت‌ها، تسلا به دنبال تغییر رویه به سمت کاهش وابستگی به شرکت‌‌های ثالث تولیدکننده فناوری خودران است؛ به همین دلیل تسلا و اسپیس ایکس سیاست تولید تراشه اختصاصی خود را در دستور کار قرار داده‌اند.

ایلان ماسک در ماه آوریل اعلام کرد که این شرکت طی دوسال آینده خودرو‌های خودران خود را وارد بازار می‌کند؛ این در حالی است که ویمو، محصول تولیدشده توسط گوگل هم‌اکنون در منطقه فینیکس در حال تردد است. باید دید آیا مهندسان تسلا می‌توانند وعده‌های ایلان ماسک را در تاریخ اعلام‌شده محقق کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات