رشد ۸۰ درصدی فروش شیائومی با وجود صدرنشینی سامسونگ و اپل

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ به لطف فروش بالا در بازار هند نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش فروش داشته است.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر، فروش جهانی گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ سه درصد نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته افزایش داشته و به ۳۸۳ میلیون دستگاه رسیده است. پنج تولیدکننده‌ی برتر همگی به افزایش فروش دورقمی دست پیدا کردند، جز اپل که رشد ۵.۷ درصدی داشت.

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ در فروش گوشی‌ به رشدی ۱۹.۳ درصدی دست یافت. به گفته‌ی انشول گوپتا، مدیر بخش تحقیقات گارتنر، غول کره‌ای دنیای فناوری، با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ به کوران رقابت با تولیدکنندگان چینی برگشت و عملکرد خوبی در سه‌ماهه‌ی سوم به ثبت رساند. گوپتا خاطرنشان کرد آخرین باری که سامسونگ رشد فروش دورقمی  تجربه کرده بود به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد.

بیشترین افزایش فروش متعلق است به کمپانی شیائومی که ۸۰ درصد رشد در این سه‌ماهه به ثبت رسانده است. این رشد بیش از پیش مربوط است به فروش شیائومی در خارج از چین؛ جایی که هواوی، اوپو و ویوو رقبای این شرکت هستند. بخش اعظم رشد شیائومی مربوط به فروش این شرکت در هند است. فروش این شرکت در آمریکای لاتین و روسیه نیز دست‌خوش افزایش شده است.

اوپو، هواوی، ویوو و شیائومی به دلیل ارائه‌ی گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه با تأکید بر ویژگی‌هایی مانند 4G و دوربین باکیفیت، موفق شده‌اند در بازارهای نوظهور مورد استقبال قرار بگیرند.

در بخش گوشی‌های پرچم‌دار، تولیدکنندگانی که بیشترین افزایش فروش را در سه‌ماهه‌ی سوم داشتند به ترتیب سامسونگ، اپل، هواوی، اوپو و شیائومی بودند.

گوپتا گفت پرچم‌دارهای جدید اپل که اواخر سه‌ماهه‌ی سوم معرفی شدند، خرید گوشی هوشمند را تا سه‌ماهه‌ی چهارم به تأخیر انداختند و بنابراین در سه‌ماهه‌ی چهارم و تعطیلات سال نو احتمالا فروش گوشی‌های هوشمند شتاب بیشتری خواهد گرفت. به گفته‌ی گوپتا، گارتنر پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال ۲۰۱۷ فروش گوشی‌ هوشمند مجموعا به ۱.۵۷ میلیارد دستگاه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات