مدیرعامل زیرساخت: افزایش ۳۰ برابری ظرفیت ترانزیت اینترنت

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، تا پایان برنامه ششم توسعه، ظرفیت ترانزیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل از مسیر ایران به ۳۰ برابر رقم فعلی می‌رسد.
تبلیغات

صادق عباسی شاهکوه با اشاره به تکالیف شرکت ارتباطات زیرساخت مطابق با برنامه ششم توسعه، اعلام کرد که برمبنای این تکالیف، باید شرکت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل تشکیل شود.

به گفته‌ی وی، اساسنامه این شرکت در حال آماده‌سازی نهایی است و مطابق با دستور وزیر ارتباطات، ظرف یک‌ ماه آینده اساسنامه‌ی شرکت ملی ترانزیت ارتباطات برای ارائه به هیئت دولت آماده می‌شود تا در آنجا به تصویب برسد.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت زیرساخت نیز در شرکت ترانزیت بین‌الملل به‌عنوان سهامدار حضور خواهد داشت، گفت: «اینکه به چه نسبت و به چه شکلی در این موضوع مشارکت داشته باشد، پس از تصویب نهایی اساسنامه مشخص خواهد شد.»

بر اساس گزارش عباسی شاهکوه، در کنار این اقدام، موضوع افزایش ظرفیت ترانزیت ارتباطات به موازات در حال پیگیری است که این موضوع نیز به شرکت ارتباطات زیرساخت در برنامه ششم، تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل از مسیر ایران باید به ۳۰ ترابیت برثانیه برسد، گفت: «هم‌اکنون این ظرفیت کمتر از یک ترابیت است و باید به ۳۰ برابر رقم فعلی افزایش یابد.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اعلام کرد: «بر مبنای این تکلیف، هفته‌ی گذشته با امضای قراردادی ۵۰ درصد افزایش ظرفیت ترانزیت معادل ۳۰۰ گیگابیت داشتیم؛ اما برای تسریع در تحقق این هدف، باید شرکت مستقلی با تمرکز بر موضوع ترانزیت دیتا شکل گیرد. با این وجود تا زمان تأسیس این شرکت، تکلیف محول‌شده به زیرساخت برای افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند، معطل نمی‌ماند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات