سامسونگ اولین پردازنده‌ ۱۰ نانومتری مخصوص سرور را برای کوالکام تولید می‌کند

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گفته می‌شود سامسونگ طی همکاری جدید خود با کوالکام، نخستین تراشه‌ی ۱۰ نانومتری مخصوص سرور را برای این شرکت تولید خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ در حال حاضر پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را با فناوری ۱۰ نانومتری تولید می‌کند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد همین کار را برای پردازنده‌ی سرور‌ها نیز انجام دهد. کوالکام اعلام کرد که «اولین و تنها» سرور‌های ۱۰ نانومتری جهان را سری Centriq 2400 نام‌گذاری خواهد کرد. گفته می‌شود این نوع سرورها اولین پردازنده‌ی مبتنی بر معماری آرم با کارایی بسیار بالا جهت دیتاسنتر‌های ابری خواهند بود.

رئیس شاخه‌ی تولید سخت افزار سامسونگ در این باره توضیح می‌دهد:

سامسونگ و کوالکام همکاری ده‌ساله‌ی خود را بیش از پیش گسترش داده و تصمیم گرفته‌اند Centriq 2400، اولین پردازنده‌ی سرور جهان را که با استفاده از تکنولوژی ۱۰ نانومتری FinFET تولید خواهد شد، معرفی کنند.

کوالکام با این اقدام وابستگی خود را به تکنولوژی سخت‌افزاری سامسونگ بیش‌تر خواهد کرد. شاخه‌ی تولید تراشه‌ی سامسونگ پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی تولید ۱۴ نانومتری و ۱۰ نانومتری به دست آورده و همین امر به نقطه قوتی در دنیای فناوری برای این غول کره‌ای تبدیل شده است.

حال اگر تکنولوژی پیشرفته‌ی پردازنده‌های سامسونگ با طراحی SoC کوالکام ترکیب شود، باید منتظر نسل جدید و بسیار قدرتمندی از سرور‌ها برای فضای ابری باشیم. سامسونگ اعلام کرده است که به‌زودی تولید این سرور‌ها را آغاز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات