حاشیه سود بالای آیفون X با هزینه ساخت ۳۵۷ دلاری

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه هزینه‌ی ساخت آیفون ۱۰ تنها ۲۵ درصد بالاتر از آیفون ۸ است؛ اما قیمت آن ۴۳ درصد بیشتر است که نشان از حاشیه‌ی سود بالای اپل از این گوشی دارد.
تبلیغات

فروش هر دستگاه آیفون ۱۰ سود بیشتری در مقایسه با آیفون ۸ عاید کمپانی اپل می‌کند. تحلیل‌گران با انجام بررسی‌هایی به این نکته پی برده‌اند که با اینکه هزینه‌ی ساخت هر دستگاه آیفون ۱۰ تنها ۲۵ درصد بالاتر از آیفون ۸ است؛ اما برچسب قیمت آن ۴۳ درصد بیشتر از آیفون ۸ این کمپانی است که بیش از یک ماه پیش راهی بازار شد.

برآورد انجام‌شده نشان از این دارد که هزینه‌ی ساخت هر دستگاه آیفون ۱۰ نزدیک به ۳۵۷.۵ دلار است، حال آنکه این گوشی با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد. در مقابل آیفون ۸ قرار دارد که با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رود و حاشیه‌ی سود آن ۵۹ درصد است. این داده‌ها توسط مؤسسه‌ی تحلیلی TechInsights ارائه شده که با کالبدشکافی گجت‌های دیجیتال، به تخمین هزینه‌ی تمام‌شده‌ی هر گجت جدید می‌پردازد.

آیفون ۱۰ آخرین نسل از پرچم‌داران اپل است که فروش آن از جمعه‌ی هفته‌ی پیش آغاز شد و بنابر گزارش‌های منتشرشده، استقبال از آن به اندازه‌ای بوده که فروش آیفون ۸ را پشت سر گذاشته است. اپل از توانایی خارق‌العاده‌ای برای قیمت‌گذاری بالای آخرین محصولات خود برخوردار است و این قیمت بالا را حتی در نسخه‌های قراردادی نیز حفظ می‌کند.

دلایل بالا بودن قیمت ساخت آیفون ۱۰ را باید در ماژول‌های به‌کار‌رفته در این گوشی جستجو کرد. برای مثال می‌توان به نمایشگر اولد آیفون ۱۰ اشاره کرد که هزینه‌ای ۶۵.۵ دلاری در بر دارد؛ حال آنکه نمایشگر آیفون ۸ تنها ۳۶ دلار هزینه دارد.

یکی دیگر از ماژول‌هایی که باعث شده است هزینه‌ی ساخت آیفون ۱۰ افزایش پیدا کند، شاسی استیل این گوشی هوشمند است که به تنهایی ۳۶ دلار قیمت دارد؛ حال آنکه شاسی آلومینیومی مورد استفاده در آیفون ۸ تنها ۲۱.۵ دلار برای اپل تمام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات