کاهش تولید محصولات مازراتی و آلفا رومئو در پی تغییر قوانین در چین

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به دلیل وضع قوانین جدید واردات خودرو در چین، شرکت‌های مطرح خودروسازی ایتالیا مثل مازراتی و آلفا رومئو در حال کاهش تیراژ محصولات خود هستند.
تبلیغات

مازراتی و آلفا رومئو، دو برند معتبر خودروی ایتالیا و جهان، پس از تغییرات ایجادشده از سوی دولت چین در حوزه واردات خودروهای خارجی به این کشور پرجمعیت و نحوه‌ی تعامل خودروسازان خارجی و نمایندگی‌های آن‌ها در چین، شاهد افت شدید فروش محصولات خود در این بازار مهم هستند. یکی از این قوانین جدید، ممنوعیت سرمایه‌گذاری و خرید سهام شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات خودروسازان در کشور چین است.

alfa romeo giulia

آلفا رومئو جولیا

منابع آگاه اعلام کرده‌اند خط تولید خودروی مازراتی لوانته به مدت ۲ هفته در بازه‌ی ماه‌های آبان تا آذر متوقف خواهد شد و آلفا رومئو نیز تولید خودروی جولیا و استلویو را از ۳۰۰ دستگاه در ماه به کمتر از ۲۶۵ دستگاه کاهش داده است. این تصمیم آلفا رومئو در حالی اتخاذ شده که از اواسط شهریورماه سال جاری، در روزهای جمعه خط تولید این خودروها به کلی متوقف میشود و بیش از ۲۰۰۰ واحد از مجموعه‌ کارخانه‌های این شرکت در روزهای جمعه فعالیت خود را به حالت تعلیق در‌می‌آورند.‌

maserati levante

مازراتی لوانته

بر اساس اطلاعات و آمار ارائه‌شده از سوی مؤسسه‌ تحلیل بازار جاتو دینامیک، میزان صادرات خودروهای جولیا و استلویو شرکت آلفا رومئو به چین شاهد کاهش چشمگیری بوده؛ به نحوی که این شرکت در خردادماه ۱۰۰۶ دستگاه، تیرماه ۲۶۶۶ دستگاه و مردادماه تنها ۲۲۷ دستگاه خودروی استلویو به چین صادر کرده است. همچنین مازراتی در ماه‌های تیر و مرداد به‌طور متوسط تنها ۲۵۰ دستگاه خودروی مازراتی لوانته به چین ارسال کرده؛ درحالی‌که در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی، این میزان صادرات به‌طور متوسط ۸۰۰ دستگاه خودرو بوده است.

آلفا رومئو Stelvio

آلفا رومئو استلویو

جاتو دینامیک معتقد است شاید اساسا پیش‌بینی‌های گروه فیات-کرایسلر درباره فروش این ۳ محصول مازراتی و آلفا رومئو در چین بیش از میزان تقاضای بازار چین بوده است. بر اساس آماری که تا امروز در اختیار رسانه‌ها قرار دارد، میزان فروش محصولات آلفا رومئو در چین تا پایان سال ۲۰۱۷ بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو خواهد بود؛ این درحالی است که سرجیو مارکیونه، مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر پیش از این اعلام کرده بود آن‌ها به دنبال ارسال بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷ به بازار میلیارد نفری چین هستند.

لازم به ذکر است که مازراتی و آلفارومئو از جمله شرکت‌های زیر مجموعه گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به شمار می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات