تحویل تنها نمونه از بوگاتی ویژن گرن توریسمو به خریدار آمریکایی

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تنها نمونه‌ی موجود از ابرخودروی بوگاتی ویژن GT که پیش از این در اختیار یک شاهزاده‌ی سعودی بود، به یک فرد آمریکایی در لس‌آنجلس فروخته شد.
تبلیغات

به نظر شما یک فرد ثروتمند که به دنبال ابرخودرویی کمیاب است، چه گزینه‌های برای انتخاب دارد؟ شاید بوگاتی ویرون یا حتی مدل جدیدتر مثل بوگاتی شیرون؛ ولی احتمالا کمیاب‌ترین محصول مدرن بوگاتی، ویژن گرن توریسمو (Vision GT) است.

بوگاتی ویژن گرن توریسمو / Bugatti Vision GT

فرد ثروتمند مورد نظر ما، هیزی شیکد، مدیر بخش برنامه‌ریزی یکی از شرکت‌های مشهور پوشاک آمریکا است که به‌تازگی تنها نمونه‌ی موجود از بوگاتی ویژن GT را به کلکسیون باارزش خود اضافه کرده است. شیکد پیش از این، اولین نمونه از بوگاتی شیرون آمریکا را هم خریداری کرده بود. از جمله دیگر خودروهای موجود در گاراژ او، می‌توان به لامبورگینی سنته‌ناریو، مک‌لارن P1 و فراری لافراری اشاره کرد.

بوگاتی ویژن GT در سال ۲۰۱۵ معرفی شد؛ این ابرخودروی مفهومی با الهام از مدل کلاسیک بوگاتی تایپ 57G که برنده‌ی دو دوره از سری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بود، طراحی شده است. ویژن گرن توریسمو با داشتن پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر W شکل، ۱۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که فقط دو راه برای تجربه‌ی رانندگی با آن وجود دارد: در بازی ویدئویی گرن تویزمو اسپرت (Gran Turismo Sport) یا در گاراژ هیزی شیکد واقع در لس‌آنجلس.

اولین بوگاتی شیرون، در آمریکا تحویل داده شد

بوگاتی ویژن GT، ابتدا توسط یک شاهزاده‌ی سعودی خریداری شده بود؛ اما حالا به گاراژ مالک جدید لس‌آنجلسی خود تحویل داده شده است. فارغ از طراحی بدنه‌ی منحصربه‌فرد و پیشرانه‌ی پرقدرت، ویژن GT ارقام جالب دیگری هم به همراه دارد. یک سرویس ساده‌ی ویژن GT که شامل تعویض روغن موتور، تنظیم باد تایرها و تمیز کردن شیشه‌ی جلو می‌شود، بالغ بر ۲۰ هزار دلار خرج دارد. مورد دیگر تایرهای مسابقه‌ای برند میشلن هستند که فقط دو دست از آن‌ها در دنیا وجود دارد و تعویض هر چهار چرخ، با قیمت ۹۳ هزار دلار انجام می‌شود. سه عدد ریموت کنترل نیز برای تنظیم مواردی چون، چراغ‌های روی بدنه و روشنایی کابین، ارتفاع خودرو و باله‌ی عقب به همراه ویژن GT ارائه شده است.

اولین بوگاتی شیرون، در آمریکا تحویل داده شد

قیمت ویژن GT به‌طور رسمی اعلام نشده است ولی تخمین زده می‌شود که این ابرخودروی خاص، حدود ۵ میلیون دلار ارزش داشته باشد؛ با در نظر گرفتن این قیمت، مبالغ سرویس و تعویض لاستیک برای تنها نسخه‌ی موجود از ویژن GT، احتمالا ناچیز به نظر برسد.

کانال یوتیوب The Stradman از لحظه‌ی ورود ویژن GT به آمریکا و خانه‌ی جدید آن در لس‌‌آنجلس، ویدئویی منتشر کرده است که در پایان از شما دعوت می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات