اولین نمونه‌ی دست دوم از بوگاتی شیرون، به فروش گذاشته شد

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بوگاتی شیرون، یکی از خاص‌ترین ابرخودروهای دنیا است. بهت‌ازگی اولین نمونه‌ی دست دوم از این هایپرکار  با قیمتی بالا، در بریتانیا به فروش گذاشته شده است.
تبلیغات

یک قانون همیشگی در بازار خودرو این است که به محض خروج خودروی صفر کیلومتر از نمایندگی، مقدار قابل توجهی از قیمت آن کم می‌شود؛ اما بوگاتی شیرون یکی از گران‌ترین استثناهای این قانون محسوب می‌شود.

اولین بوگاتی شیرون دست دوم دنیا در گالری خودروی رومنز (International Romans) واقع در شهر ساری انگلستان، به فروش گذاشته شده که نکته‌ی جالب توجه آن، بیشتر بودن قیمت آن نسبت به یک دستگاه شیرون صفر کیلومتر به میزان یک میلیون پوند (یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلاری) است. این ابرخودروی مشهور که به حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، سه میلیون و ۶۰۰ هزار پوند (۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار) قیمت‌گذاری شده است.

بوگاتی شیرون

  این نسخه از شیرون که به رنگ سیاه است، یکی از اولین نمونه‌های واردشده به بریتانیا محسوب می‌شود که با در نظر گرفتن تولید فقط ۵۰۰ دستگاه شیرون در طی ۱۰ سال، انحصاری بودن آن کاملا مشخص می‌شود.

شیرون حتی بدون داشتن آپشن‌های معمولی، ابرخودرویی استثنائی است؛ اما مالک آن، تزئیناتی مثل پوشش چرم و فیبر کربن کابین به قیمت ۵۳ هزار پوند ( ۷۰ هزار و ۴۰۰ دلار) و صندلی‌های فیبر کربنی به قیمت ۱۶ هزار پوند (۲۱ هزار و ۲۵۰ دلار) به شیرون اضافه کرده است. شاید قیمت‌ این آپشن‌ها زیاد باشد؛ ولی با در نظر گرفتن سود بیش از یک میلیون پوندی پس از فروش شیرون، اصلا سرمایه‌گذاری بدی به نظر نمی‌رسد.

بوگاتی شیرون

فروش شیرون برای کارکنان نمایشگاه رومنز مورد غیر منتظره‌ای نیست؛ این گالری در سال جاری یک دستگاه مازراتی MC12 و دو دستگاه فراری لافراری، هر کدام با قیمتی حدود سه میلیون پوند (سه میلیون و ۹۸۰ هزار دلار) را به فروش رسانده است.

تام جاکنلی، مدیر این نمایشگاه می‌گوید:

با اینکه هنوز سفارش‍های خرید شیرون ثبت می‌شود و موجودی آن به اتمام نرسیده است؛ اما اگر همین امروز یک دستگاه شیرون سفارش دهید، حداقل باید سه یا چهار سال منتظر بمانید تا شیرون به شما تحویل داده شود. بااین‌حال ما فرصت به‌ دست آوردن فوری شیرون را در اختیار یک مشتری قرار می‌دهیم. مسلما باید برای این فرصت ویژه، بهای بیشتری هم پرداخت کرد.معمولا خودروهای انحصاری و ویژه‌ای در نمایشگاه ما وجود دارد؛ ولی بوگاتی شیرون چیز دیگری است. شیرون در بازار فعلی، خواستنی‌ترین خودرو است و ما بسیار هیجان‌زده هستیم که اولین نمونه‌ی دست دوم آن را به بازار عرضه می‌کنیم.

نمایشگاه خودروی رومنز، تیزر فروش مخصوصی هم برای شیرون تدارک دیده است که در پایان می‌توانید آن را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات