فورد، مرسدس، فولکس و بی ام و در توسعه‌ی ایستگاه‌های شارژ برقی، متحد شدند

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
غول‌های صنعت خودروسازی آلمان با همکاری فورد، در حال ساخت شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کشورهای اروپایی هستند.
تبلیغات

تقریبا می‌توان اطمینان داشت که خودروهای الکتریکی، بخش مهمی از آینده‌ی صنعت خودروسازی خواهند بود. این موضوع، نیازمند پیشرفت فناوری در جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی است. شرکت‌های زیادی نیستند که برای جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی با هم همکاری می‌کنند؛ بر اساس برنامه‌ی تعیین‌شده، تا پایان سال ۲۰۱۷، ۲۰ جایگاه شارژ سریع عملیاتی خواهند شد. با همکاری جدید شرکت‌های بزرگ صنعت خودروسازی، تا پایان سال ۲۰۲۰، حدود ۴۰۰ جایگاه شارژ خودروهای برقی ساخته خواهد شد.

جایگاه شارژ خودروی برقی

گروه‌های خودروسازی فولکس واگن، دایملر، فورد و بی‌ام‌و با همکاری یکدیگر، به دنبال تأسیس شبکه‌ی شارژ پرقدرت خودروی برقی موسوم به یونیتی (Ionity) در کشورهای اروپایی هستند. اولین کشورهایی که به این شبکه متصل می‌شوند شامل آلمان، نروژ و اتریش خواهند بود. جایگاه‌های شارژ در مسافت‌های ۱۲۰ کیلومتری احداث می‌شوند تا موضوع مسافت کم و تمام شدن شارژ، در شبکه‌ی یونیتی مشکل‌ساز نباشد.

برای عملی کردن شبکه‌ی یونیتی، شرکت‌های خودروسازی ذکرشده با شرکت‌هایی چون Tank & Rast ،Circle K و OMV که به ترتیب در بخش اتوبان، فروشگاه زنجیره‌ای و نفت و گاز فعالیت دارند، قرارداد همکاری امضاء کرده‌اند. تا پایان سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۰۰ جایگاه در سیستم شارژ ترکیبی (CCS) کشورهای اروپایی با حداکثر ظرفیت ۳۵۰ کیلووات برای هر ایستگاه احداث می‌شود.

جایگاه شارژ خودروی برقی

تمام شرکت‌های خودروسازی پروژه‌ی یونیتی سهم یکسانی در آن دارند و از حمایت شرکت‌های دیگر در جهت رشد شبکه‌ی شارژ پرقدرت (HPC) اروپا استقبال می‌کنند. مقامات فولکس واگن، دایملر، فورد و بی‌ام‌و معتقد هستند که با رشد شبکه‌ی HPC و تأسیس جایگاه‌های بیشتر، خودروهای برقی نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب خواهند کرد. دفتر اصلی یونیتی، در شهر مونیخ آلمان قرار دارد و انتظار می‌رود با آغاز سال ۲۰۱۸، اعضای تیم یونیتی به ۵۰ نفر برسد.

مایکل هاجش، مدیر اجرایی یونیتی، در رابطه با شروع این پروژه و تأسیس شبکه‌ی HPC گفت:

اولین شبکه‌ی شارژ پرقدرت اروپا (HPC)، نقش مهمی در بازار خودروهای برقی ایفا می‌کند. هدف ما از تأسیس یونیتی، ارائه‌ی سیستم شارژ سریع به همراه پرداخت دیجیتال است تا مشکلات کمبود شارژ در طول مسافت برطرف شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات