اچ‌ تی‌ سی یو 11 پلاس برای عرضه به‌عنوان پیکسل 2 ایکس‌ ال در نظر گرفته شده بود

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گمانه‌زنی‌ها نشان از این موضوع دارند که فبلت اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس احتمالاً همان گوشی Muskie، جانشین احتمالی پیکسل ایکس‌ال گوگل بوده است.
تبلیغات

 گوگل در ابتدا روی طراحی سه گوشی برای عرضه از سری «پیکسل ۲» مشغول به‌ کار بود؛ این سه مدل به ترتیب با اسم‌ رمز Muskie، Taimen و Walleye طراحی شده بودند. البته پس از مدتی، مشخص شد گوشی Muskie که توسط شرکت اچ‌تی‌سی تولید شده بود؛ از سری گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۱۷ کنار گذاشته شده است و گوگل تصمیم دارد مدل Taimen را که توسط ال‌جی تولید می‌شود، به بازار عرضه کند. Muskie و Taimen به‌عنوان جایگزین گوشی پیکسل ایکس‌ال برای عرضه به بازار آماده شده بودند؛ هرچند، گوشی Taimen در نهایت به‌عنوان پیکسل ۲ ایکس‌ال معرفی شد.

اچ تی سی یو ۱۱ پلاس

با اینکه گوشی Muskie به ظاهر هیچ‌گاه به تولید نرسید، گمانه‌زنی جدید به این موضوع اشاره دارد که Muskie همان گوشی جدید شرکت اچ‌تی‌سی یعنی فبلت یو ۱۱ پلاس است؛ در واقع، طراحی و مهندسی ساخت گوشی یو ۱۱ پلاس در ابتدا برای گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل با اسم‌رمز Muskie در نظر گرفته شده بود. مدل Muskie، هفته‌ی گذشته در وب‌سایت AOSP دیده شد و اطلاعات فاش‌شده حکایت از آن دارد که Muskie از نظر تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش، مشابه مدل پیکسل ۲ ایکس‌ال است و از نظر ظرفیت باتری، عملکردی به‌مراتب بهتر از پیکسل ۲ ایکس‌ال دارد.

با بررسی‌ شباهت‌ها، تشخیص این موضوع که یو ۱۱ پلاس قرار بود به‌عنوان جایگزین پیکسل ایکس‌ال عرضه شود، چندان دشوار نیست؛ یو ۱۱ پلاس، اولین گوشی اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود که پس از مدت‌ها از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند. استفاده از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، بیشتر به طراحی گوشی‌های پیکسل گوگل نزدیک‌تر است؛ اچ‌تی‌سی یو ۱۱ از حسگر اثر انگشت در حاشیه‌‌ی پایین صفحه‌نمایش بهره می‌گیرد؛ اما نسخه‌ی پلاس آن با حسگر اثر انگشت در پنل پشتی ارائه شده است که به منظور دست‌یابی به حاشیه‌های کم‌تر ضرورت دارد.

شباهت بین صفحه‌نمایش دو گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال (ساخت ال‌جی) و فبلت یو ۱۱ پلاس نیز قابل انکار نیست؛ هر دو مدل به نمایشگر ۶ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل مجهز شده‌اند. با این‌حال، شرکت اچ‌تی‌سی فبلت پرچم‌دار خود را به پنل LCD مجهز کرده است و شرکت ال‌جی نیز گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال را با پنل نمایشگر اولد به تولید می‌رساند که وجود مشکلات متعدد، سیل انتقادات را به سوی پرچم‌دار جدید گوگل روانه ساخته است. قابلیت «اج سنس» نیز که یکی از برگ‌های برنده‌ی گوشی اچ‌تی‌‌سی یو ۱۱  محسوب می‌شود، در فبلت پرچم‌دار جدید تایوانی‌ها یعنی یو ۱۱ پلاس به‏‌کار گرفته شده است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های مختلف را با فشردن لبه‌های گوشی اجرا کنند؛ در گوشی‌های پیکسل ۲، این قابلیت با نام «اکتیو اج» گنجانده شده که البته تنها کاربرد آن برای اجرای گوگل اسیستنت است و نمی‌توانید برنامه‌های دیگر را با فشردن لبه‌های گوشی اجرا کنید. 

اچ تی سی یو ۱۱ پلاس

با اینکه امکان دارد گوشی یو ۱۱ پلاس طراحی نزدیک به «Muskie» ساخت گوگل داشته باشد، از ویژگی‌هایی استفاده می‌کند که آن‌ را نسبت به پیکسل ۲ ایکس‌ال و حتی مدل «Muskie» متمایز کرده است. پنل پشتی شیشه‌ای با زبان طراحی «Liquid Surface» و دوربین خیره‌کننده‌ی یو ۱۱ از جمله مهم‏ترین مزیت‌های گوشی یو ۱۱ پلاس به شمار می‌رود؛ ظرفیت باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعت این مدل، بیشتر از گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال و حتی ظرفیت احتمالی باتری گوشی «Muskie» گوگل است.

با توجه به گمانه‌زنی‌های منتشرشده، آیا مایل بودید گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال مشخصاتی نزدیک به یو ۱۱ پلاس اچ‌تی‌سی داشته باشد یا ساخته‌ی کره‌ای‌ها را نسبت به این مدل ترجیح می‌دهید؛ محصولی که با ایرادات مختلف سخت‌افزاری همراه شده است و رفع ایرادات آن، چندان ساده به‌ نظر نمی‌رسد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات