شاسی‌ بلند لینکلن ناتیلوس 2019 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروساز لوکس آمریکایی از خودروی شاسی‌ بلند لینکلن ناتیلوس ۲۰۱۹ رونمایی کرد.
تبلیغات

با وجود انتخاب نام جدید، شاسی‌بلند لینکلن ناتیلوس ۲۰۱۹ خودروی جدیدی نیست؛ آن‌چه شما می‌بینید در واقع یک نسخه‌ی بازطراحی شده دور متوسط از خودروی کراس‌اوور محبوب لینکلن MKX است. از آنجا که لینکلن ادعا می‌کند مشتریان استفاده از کلمات واقعی برای نام خودروها را به نام‌های الفبایی بیشتر ترجیح می‌دهند، نام‌گذاری سری MK به تدریج حذف می‌شود و نام‌های واقعی جای آن را می‌گیرد؛ پس خداحافظ MKX، سلام ناتیلوس.

کراس‌اوور لینکلن ناتیلوس مانند طراحی مجدد خودروی MKC 2019، از طراحی جلوپنجره مشبک دو قسمتی بالی شکل لینکلن بهره می‌برد که البته خیلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر آن‌چه در سدان کنتیننتال و شاسی‌بلند نویگیتور مشاهده می‌کنید دوست دارید، حتما از خطوط صاف و عناصر روشنایی خودروی کراس‌اوور ناتیلوس تعریف می‌کنید.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که طراحی واقعا خوب باشد؛ هر چند ممکن است ناتیلوس کمی ناشناس‌تر از قبل به نظر بیاید. در برخی خبرها آمده است که لینکلن شش طرح جدید چرخ برای کراس‌اوور به‌روز‌شده لینکلن ناتیلوس ارائه می‌دهد و در قسمت عقب خودرو، نوار روشنایی LED عقب به‌صورت تمام عرضی باقی می‌ماند.

لینکلن ناتیلوس lincoln nautilus 2019

گزینه‌های سیستم محرکه خودرو برای مدل سال ۲۰۱۹ ساده شده‌اند؛ به این معنا که لینکلن پیشرانه ۳.۷ لیتری تنفس طبیعی خورجینی ۶ سیلندر خودروی MKX را برای جایگزینی با یک پیشرانه سری تمام توربو حذف می‌کند. در زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۴۵ اسب بخار وجود دارد و خریدارانی که به دنبال سرعت بیشتری هستند، می‌توانند گزینه دیگری نیز انتخاب کنند؛ یک پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر اکوبوست ۲.۷ لیتری مجهز به بای‌توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و ۳۸۰ پوند فوت گشتاور.

جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته اتوماتیک به هر دو پیشرانه متصل می‌شود. حالت تمام چرخ محرک نیز در خودروی شاسی‌بلند لینکلن ناتیلوس ۲۰۱۹ استفاده می‌شود که قابلیت جدا شدن دارد؛ این قابلیت به ناتیلوس اجازه می‌دهد که در هنگام به‌کارگیری کروز کنترل، برای بهبود کارایی سوخت از تنظیمات سیستم محرک جلو استفاده کند.

لینکلن ناتیلوس lincoln nautilus 2019

در خودروی شاسی‌بلند ناتیلوس ۲۰۱۹ از چندین فناوری جدید رانندگی استفاده می‌شود؛ از جمله یک سیستم حفظ حرکت خودرو در مرکز خطوط و سیستم کنترل کروز انطباقی با توانایی توقف کامل خودرو (و شروع دوباره) که واقعا جالب است. عملکرد توقف - شروع (استپ/استارت) نیز برای هر دو پیشرانه به‌صورت پیش‌فرض ارائه خواهد شد.

لینکلن ناتیلوس lincoln nautilus 2019

داخل کابین شاسی‌بلند ناتیلوس اساسا شبیه همان خودروی MKX کنونی است با چند ویژگی جدید در برخی مکان‌ها، مانند پنل دیجیتال داشبورد که طراحی مجدد شده است. فناوری سینک ۳ فورد از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پشتیبانی می‌کند و افزودنی‌های لوکس مانند صندلی‌های ۲۲ حالته قابل تنظیم و سیستم صوتی رول (Revel) شرایطی برای سرنشین فراهم می‌آورد که ناتیلوس را به مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن وقت تبدیل می‌کند.

لینکلن در طراحی خودروی کراس‌اوور ناتیلوس ۲۰۱۹ تعداد جای پا و جاسری بیشتری در ردیف دوم، نسبت به هر یک از رقبای دو ردیفه خود قرار داده است؛ طوری که بلندقدترین افراد هم هنگام سوار شدن در این خودروی شاسی‌بلند بتوانند احساس راحتی کنند. برای افرادی که واقعا می‌خواهند خودروی لوکس لینکلن ناتیلوس را به دست بیاورند، سه طرح جدید فضای داخلی بلک لیبل ارائه می‌شود که در گالری زیر دیده می‌شوند (توجه کنید که این طرح داخلی قرمز بنفش است).

خودروی شاسی‌بلند لینکلن ناتیلوس ۲۰۱۹ این هفته پس از اولین نمایش در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، برای فروش در بهار سال آینده آماده می‌شود.

لینکلن ناتیلوس lincoln nautilus 2019
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات