محصول جدید رایمک، رقیب اصلی تسلا رودستر خواهد بود

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشات منتشرشده، شرکت نوپای رایمک، ابرخودروی الکتریکی رودستر خود را به‌عنوان رقیب اصلی تسلا رودستر، در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌کند.
تبلیغات

نسل دوم تسلا رودستر با عملکرد فنی فوق‌العاده چند هفته پیش معرفی شد؛ بر اساس ادعای مقامات تسلا، رودستر جدید با حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و با یک‌بار شارژ تا ۹۹۷ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. برای عملی شدن ادعاهای تسلا باید چند سال منتظر بمانیم؛ اما حالا شرکت دیگری، قول یک خودروی برقی کروک با عملکردی بهتری از تسلا رودستر داده است.

رایمک

رایمک (Rimac)، شرکت خودروسازی نوپا واقع در کشور کرواسی که پیش از این ابرخودروی پرقدرت کانسپت وان (Concept One) را عرضه کرده است، به دنبال ساخت خودروی رودستر برقی است. ژانس شردوپ، مدیر توزیع محصولات رایمک در آمریکا در طی مصاحبه‌ای اشاره کرد رایمک چندین سال است که مشغول ساخت یک رودستر الکتریکی است و احتمالاً در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

همانند مدل کوپه، مدل رودستر نیز احتمالاً بسیار پرقدرت خواهد بود؛ کانسپت وان با قدرت ۱۲۲۴ اسب بخار و ۲۵۴۸ نیوتن‌متر گشتاور، با حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این ابرخودرو که چندی پیش بلای جان ریچارد هموند، مجری پرطرفدار برنامه‌های تاپ گیر و گرند تور شده بود، با یک‌بار شارژ تا حدود ۳۲۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. علاوه بر رودستر برقی جدید، مدیران رایمک قول داده‌اند در سال ۲۰۱۸، پنج نمایندگی مجاز عرضه‌ی محصولات این شرکت در آمریکا افتتاح شود؛ اکنون تنها یک نمایندگی در منهتن نیویورک به فروش کانسپت وان مشغول است.

رایمک

برنامه‌ی رایمک جهت گسترش نمایندگی‌های بیشتر و عرضه‌ی مدل جدید، کاملا متوجه سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیون دلاری کمل (Camel)، بزرگ‌ترین شرکت باتری‌سازی آسیا است. حاصل این همکاری تزریق سرمایه‌ای بالغ بر ۳۶ میلیون دلار به شرکت‌های رایمک و شرکت دوچرخه‌سازی گریپ  (Greyp) بوده که از این مقدار، سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به شرکت گریپ اختصاص یافته است.

 به‌ نظر می‌رسد که جنگ خودروهای الکتریکی بی‌سرو‌صدا، با سکوت خاصی در حال شکل گرفتن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات