کسپرسکی می‌گوید شرکت او هرگز جاسوسی نمی‌کند

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اوژن کسپرسکی، مدیرعامل و مؤسس کسپرسکی می‌گوید اتهام جاسوسی آمریکایی‌ها بی‌اساس است.
تبلیغات

به گزارش رویترز، مدیرعامل شرکت روسی کسپرسکی دیروز در مصاحبه‌ای در دفتر کار خود در لندن، اعلام کرد که اگر دولت روسیه از او تقاضای جاسوسی کرده بود، وی کشور روسیه را ترک می‌کرد.

اوژن کسپرسکی گفت اتهامات مبنی بر استفاده نرم‌افزار شرکت وی برای دزدی اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها باعث افت درآمد آن‌ها در شمال آمریکا شده است؛ هرچند درآمد آن‌ها در کشورهای دیگر رشد داشته است.

بعد از این‌که دپارتمان امنیت کشور در آمریکا، به این نتیجه رسید که نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی برای کپی اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، آژانس‌های دولتی را از استفاده از نرم‌افزارهای شرکت کسپرسکی منع کرد.

کسپرسکی و مؤسس آن، اوژن کسپرسکی با وجود قبول این‌که نرم‌افزار آن‌ها ناخواسته فایل‌هایی مربوط به داده‌های کاربران آمریکایی را کپی کرده است، هرگونه همکاری با پلیس روسیه را رد می‌کند.

مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سؤال خبرنگاران راجع به اینکه آیا آژانس‌های امنیتی روسیه تاکنون از وی درخواست جاسوسی کرده‌اند، گفت:

آن‌ها هرگز از ما نخواسته‌اند که از مردم جاسوسی کنیم؛ هرگز.

کسپرسکی گفت شرکت او با سونامی گزارش‌های رسانه‌ای و بیانیه‌هایی از دولت آمریکا مواجه شد که گمراه‌کننده و بی‌اساس بودند.

به گفته‌ی وی، درآمدهای جهانی شرکت کسپرسکی امسال از مرز ۷۰۰ میلیون دلار خواهد گذشت؛ اما در شمال آمریکا در نتیجه‌ی اتهامات آمریکایی‌ها ۵ تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.

کسپرسکی پیش‌بینی می‌کند درآمد آن‌ها در اروپا ثابت بماند و در سایر نقاط دنیا رشد دورقمی داشته باشد.

اوژن کسپرسکی

کسپرسکی که در مؤسسه‌ی KGB در مسکو تحصیل کرده است، قبل از تأسیس شرکت امنیت رایانه‌ای خود در سال ۱۹۹۱ مدتی به‌عنوان مهندس در پلیس اطلاعات شوروی سابق فعالیت داشت. وی بارها تأکید کرد که پس از آن هیچ‌گونه همکاری با همکاران اطلاعاتی خود نداشته است.

کسپرسکی گفت:

چنانچه دولت روسیه از من یا کارمندان من بخواهد عمل خلافی انجام دهیم، به همراه شرکت به کشور دیگری خواهم رفت. ما هرگز به آژانس‌های جاسوسی روسی و غیر روسی کمک نکرده‌ایم. محصولات ما برای جلوگیری از حملات هکری و شناسایی کدهای مخرب طراحی شده‌اند؛ نه جاسوسی از کاربران.

کسپرسکی ۵۲ ساله گزارش‌های رسانه‌ها در خصوص اتهام بی‌اساس ارتباط کسپرسکی با سرویس اطلاعاتی روسیه ابراز تعجب و سردرگمی کرد. او گفت کدهای نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی ناخواسته در سپتامبر ۲۰۱۴ برای دزدی اطلاعات استفاده شد؛ اما آن‌ها به محض اطلاع مشکل را مرتفع کردند.

کسپرسکی گفت که شرکت او برای حفظ و حراست از اعتبار خود «مبارزه خواهد کرد».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات