ارزش بیت کوین از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بیت کوین رکورد دیگری شکست؛ پس از پیش‌بینی‌های انجام‌شده، ارزش پول رمزنگاری شده از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد.
تبلیغات

پس از آنکه ارزش بیت‌کوین در صرافی‌های آن واقع در کشور‌های آسیایی از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد، ساعاتی پیش ارزش پول رمزنگاری شده در کشور آمریکا و در صرافی‌هایی نظیر Coinbase و Gemini نیز از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد. رسیدن به مرز ۱۰ هزار دلار در شرایطی اتفاق افتاده است که ابتدای هفته‌ی جاری شاهد رسیدن به قیمت ۹ هزار دلار بودیم. ارزش ۱۰ هزار دلاری بیت‌کوین برای اولین بار در بازار مالی مدرن اتفاق افتاده است. ارزش بیت‌کوین به‌تنهایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشدی ۱۲۵۸ درصدی است. مجموع ارزش بازار پول‌های رمزنگاری شده نیز در سال جاری میلادی با افزایش ۲۱۷۴ درصدی به بیش از ۳۱۶ میلیارد دلار رسید که بیت‌کوین به‌تنهایی بیش از ۵۴ درصد از این عدد را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی شتاب رشد قیمت بیت‌کوین را با افزایش قیمت گل لاله طی سال‌های میانی قرن هفدهم مقایسه می‌کنند که به جنون گل لاله شهرت دارد. نظرات در قبال بیت‌کوین متفاوت است. بسیاری طلا و سایر ارزهای مورد استفاده را گذرا و بیت‌کوین را راه‌ حل جدید برای گریز از سقوط دلار و تمام ارزهای مبتنی بر آن می‌خوانند؛ اما در مقابل افرادی نیز وجود دارند که بیت‌کوین را یک حباب اقتصادی بزرگ می‌دانند که احتمال سقوط ارزش آن در هر لحظه وجود دارد.

بیت‌کوین این روزها به یکی از موضوعات داغی تبدیل شده است که حتی راه خود را علاوه‌ بر اینترنت به برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در کشورمان نیز باز کرده؛ به‌طوری که در کشورمان شاهد برگزاری کارگاه‌هایی برای بیت‌کوین هستیم! به هر حال افزایش قیمت بیت‌کوین را باید عاملی خواند که باعث شده است توجه بیشتری معطوف پول‌های رمزپایه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات