باگ دیگری در سیستم اصلاح خودکار کلمات iOS 11 کشف شد

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از باگ مربوط به حرف «i» در سیستم تصحیح خودکار iOS 11، حال باگ دیگری کشف شده که تایپ کلمه «it» را چالش‌برانگیز کرده است.
تبلیغات

سیستم اصلاح خودکار کلمات در iOS به کاربر کمک می‌کند اگر کلمه‌ای اشتباه نوشته شود، صورت درست کلمه به او پیشنهاد داده می‌شود. ولی این اصلاح خودکار گاهی اوقات دارای مشکلاتی است. برای مثال در گذشته این سیستم در صورت نوشتن حرف «I»، به‌صورت خودکار حرف «A» را پیشنهاد می‌داد.

این مشکل تا حدی بزرگ شد که در یک استادیوم ۱۰۵ هزار نفری در شهر اوهایو و در جریان یک مسابقه فوتبال، تماشاگران با نشان دادن کارت‌هایی این مشکل را به تمسخر گرفتند. تماشاگران حاضر در استادیوم کارت‌های به دست داشتند که روی آن کلمه «OHIO» نوشته شده بود؛ ولی با این تفاوت که به جای «I» از حرف «A» استفاده شده بود. البته این مشکل در بروزرسانی‌های که اپل برای سیستم عامل iOS منتشر کرد برطرف شد.

باگ تصحیح خودکار iOS 11

درحال حاضر مشکل مشابهی در سیستم اصلاح خودکار iOS 11 به وجود آمده است. هنگامی که شما کلمه «it» را می‌نویسید، سیستم کلمه «I.T» را به شما پیشنهاد می‌کند و حتی راه‌اندازی مجدد گوشی هم این مشکل را حل نمی‌کند.

راه‌ حلی که می‌تواند این مشکل را بر طرف کند این است که وارد این بخش از تنظیمات شوید و از مسیر  Settings > General > Keyboard > Text Replacement، کلمه «IT» را در قسمت Phrase و Shortcut قرار دهید. مشکل مشابهی با وارد کردن «IS» وجود دارد که سیستم اصلاح خودکار کلمه «I.S» را به کاربر پیشنهاد می‌دهد که برای برطرف کردن این مشکل هم باید راه حل قبلی را طی کرد.

با توجه به اینکه ممکن است این راه حل همیشه کارساز نباشد، شما می‌توانید با رفتن به قسمت Settings > General > Keyboard گزینه اصلاح خودکار را خاموش کنید و به محض اینکه اپل این مشکل را حل کرد، آن را مجددا فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات