پیش نمایش جایزه بزرگ ابوظبی؛ پول‌پوزیشن برای بوتاس

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط مسابقات فرمول یک امارات، با موفقیت والتری بوتاس، راننده‌ی دوم تیم مرسدس همراه بود.
تبلیغات

هرچند با قهرمانی زودهنگام لوئیس همیلتون در فصل ۲۰۱۷، مسلما انگیزه‌های او برای جایزه بزرگ ابوظبی کاهش یافته است؛ اما با مقام دومی همیلتون در تعیین خط این رقابت، ثابت شد که قهرمان بریتانیایی همواره در حال مبارزه خواهد بود. روز گذشته، والتری بوتاس از تیم مرسدس با زمان یک دقیقه و ۳۶.۲۳۱ ثانیه، بهترین زمان‌گیری یاس‌مارینا را ثبت کرد تا در رقابت اصلی، جلوتر از دیگران باشد. هم‌تیمی او، لوئیس همیلتون نیز با ۱۷۲ هزارم ثانیه اختلاف نسبت به بوتاس، در خط دوم قرار خواهد گرفت. سه راننده‌ی دیگر از تیم‌های فراری و ردبول هم توانستند زمان‌هایی کمتر از یک دقیقه و ۳۷ ثانیه داشته باشند تا خطوط سوم، چهارم و پنجم ابوظبی، به ترتیب در اختیار سباستین فتل، دنیل ریکیاردو و کیمی رایکونن قرار گیرد.

buttas f1

این چهارمین مرتبه است که والتری بوتاس به پول‌پوزیشن در فرمول یک جهانی می‌رسد. آخرین بار چند هفته پیش در جایزه بزرگ برزیل، بوتاس موفق به قهرمانی در تعیین خط شده بود؛ اما در نهایت مسابقه اصلی را به فتل واگزار کرد. پس از چندین ماه از جایزه بزرگ آذربایجان، دو راننده‌ی تیم مرسدس، خطوط اول و دوم را در شروع مسابقه خواهند داشت. بوتاس در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

همه چیز تحت کنترل من بود و با خودرو راحت بودم. اولین دور مرحله‌ی سوم، برای رسیدن به پول‌پوزیشن کافی بود. رقابت در برزیل مرا ناراحت کرد؛ اما در این مسابقه از خط یک استارت می‌زنم. من تشنه‌ی قهرمانی هستم.

در جدول نهایی مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷ که این هفته در ابوظبی پایان خواهد یافت، همیلتون دارای ۳۴۵ امتیاز و قهرمان مقتدر رقابت‌ها است. دوم شدن فتل با ۳۰۲ امتیاز نیز مسجل به نظر می‌رسد؛ چراکه با اختلاف ۲۲ امتیازی نسبت به بوتاس، فقط در صورت قهرمانی او و مقام دهم تا آخر برای فتل، از دست خواهد رفت.

F1 Abu Dhabi Track

پیست فرمول یک ابوظبی در پایتخت کشور امارات عربی متحده، یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌ها برای رقابت‌های جایزه بزرگ محسوب می‌شود. پیست یاس مارینا، در سال ۲۰۰۹ به بهره‌برداری رسید و به جهت آخرین مسابقه در تقویم فصل فرمول یک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سویی دیگر، مسیر مسابقه به دلیل استفاده از ۲۱ پیچ، پرچالش و تکنیکی خواهد بود. هر دور یاس‌ مارینا، ۵.۵۵۴ کیلومتر است تا یکی از طولانی‌ترین پیست‌های فرمول یک دنیا باشد. رقابت جایزه بزرگ ابوظبی، در ۵۵ دور انجام خواهد شد و مجموعا  ۳۰۵.۴۷۰ کیلومتر است. در ۸ سال گذشته، سباستین فتل و لوئیس همیلتون، هرکدام ۳ بار به مقام قهرمانی یاس مارینا رسیده‌اند؛ درحالی‌که قهرمانی‌های دیگر به نیکو روزبرگ و کیمی رایکونن رسیده است.

رقابت اصلی در جایزه بزرگ ابوظبی ۲۰۱۷، امروز ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد؛ اما توسط شبکه‌ ورزش سیما، پخش مستقیم نمی‌شود. در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی از گزیده‌ی رقابت تعیین خط، در جایزه بزرگ ابوظبی باشید.

F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
buttas f1
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
F1 Abu Dhabi 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات