برادکام درصدد افزایش مبلغ پیشنهادی به کوالکام است

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
برادکام قصد دارد تا از طریق ارائه‌ی بخشی از سهام خود، مبلغ پیشنهادی برای تصاحب کوالکام را افزایش دهد.
تبلیغات

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که برادکام طی مذاکراتی که با تعدادی از سهام‌داران عمده‌ی کوالکام داشته است، قصد دارد تا با ارائه‌ی بخشی از سهام خود، مبلغ پیشنهادی برای تصاحب کوالکام را افزایش دهد. در حالی که زمان ارائه‌ی پیشنهاد جدید برادکام مشخص نیست؛ اما فرآیند آماده‌سازی پیشنهادات این شرکت حکایت از آن دارد که آن‌ها قصد دارند تا با ارائه‌ی پیشنهاد مبالغ بالاتر به سهام‌داران و تهدید به تغییر هیئت‌مدیره‌ی کوالکام، این شرکت را در جهت ترغیب به شرکت در مذاکرات، تحت‌فشار قرار دهد.

هاک تن، مدیرعامل برادکام اعلام کرده است که در صورت لزوم، نبردی را برای تصاحب کوالکام آغاز خواهد کرد. باید خاطرنشان کنیم که پیش‌تر، برخی گزارش‌ها از آماده‌سازی شرایط توسط برادکام برای معرفی فهرستی از نامزدها را برای انتخابات هیئت‌مدیره‌ی کوالکام در گردهمایی سالیانه‌ی این شرکت ارائه خواهد داد؛ کوالکام آخرین فرصت برای ارائه‌ی لیست نامزدها را تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) اعلام کرده است. آن دسته از سهام‌داران کوالکام که موافق مذاکرات این شرکت با برادکام هستند، در جلسه‌ی ۶ مارس (۱۵ اسفند) می‌توانند به نامزدهای برادکام رأی دهند.

برادکام پرداخت مبلغ ۱۰۳ میلیارد دلار، شامل ۶۰ دلار به ازای هر سهم، به‌صورت نقدی و ۱۰ دلار به ازای هر سهم از سهام خود را ارائه داده است. طبق اعلام منابع مختلف، افزایش مبلغ پیشنهادی از طریق ارائه‌ی سهام بیشتر، مانع از درگیری بیشتر برادکام با بدهی و تحت‌فشار قرار گرفتن اعتبار این شرکت می‌شود. گفته می‌شود که سهام‌داران کوالکام برای عملی شدن تصاحب این شرکت توسط برادکام، انتظار پرداخت حداقل ۸۰ دلار به ازای هر سهم را دارند.

برادکام از زمان ارائه‌ی نخستین پیشنهاد خود در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) تاکنون بارها خواستار برگزاری جلسه‌ای با سران کوالکام شده است؛ با این حال شواهد حکایت از آن دارند که کوالکام تمام این درخواست‌ها را رد کرده است. طبق اعلام منابع، برادکام پیش از ارائه‌ی پیشنهاد خود، تماسی با کوالکام نداشته است. ارزش سهام کوالکام پس از انتشار خبر مربوط به احتمالا افزایش مبلغ پیشنهادی برادکام، در معاملات نهایی آن روز، بیش از دو درصد افزایش یافت و به ۶۸.۰۵ دلار به ازای هر سهم رسید؛ اما سهام برادکام با کاهش ۰.۳ درصدی با مبلغ ۲۷۵.۸۲ دلار به ازای هر سهم معامله شد.

کوالکام ابداع‌گر تعدادی از فناوری‌های به‌کاررفته در سیستم‌های ارتباطی موبایل است و یکی از پیشروان دنیای تراشه‌های موبایل محسوب می‌شود. این شرکت اخیرا درگیری‌های پتنتی بی‌شماری را با اپل تجربه کرده است و پس از انعقاد قراردادی در اکتبر ۲۰۱۶، در تلاش برای تصاحب شرکت NXP Semiconductors NV با پرداخت مبلغ ۳۸ میلیارد دلار است؛ این شرکت در زمینه‌ی ساخت تراشه‌های مورد نیاز در صنعت خودروسازی فعالیت دارد. برادکام نشان داده است که صرف‌نظر از نتیجه‌ی مذاکرات با NXP، به تصاحب کوالکام تمایل دارد.

در حال حاضر، سهام NXP با مبلغی بالاتر از پیشنهاد کوالکام معامله می‌شوند؛ بنابراین بسیاری از سهام‌داران این شرکت، از جمله صندوق پوشش ریسک Elliot Management Corp تمایل دارند تا برای دریافت پیشنهادی بهتر از سوی کوالکام صبر کنند؛ اما کوالکام تا زمان تأیید این قرارداد به لحاظ قوانین ضد انحصار توسط تمام نهادهای قانون‌گذار از سراسر دنیا، نیازی به افزایش مبلغ پیشنهادی خود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات