سامسونگ تلویزیون ۱۵۰ اینچی با فناوری میکرو LED عرضه می‌کند

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قرار است سال آینده در نمایشگاه CES از تلویزیون ‍۱۵۰ اینچی خود با فناوری میکرو LED رونمایی کند.
تبلیغات

با حرکت اپل به سمت میکرو LED، سامسونگ نیز دست‌به‌کار شده و ظاهراً قصد دارد نمایشگری ۱۵۰ اینچی عرضه کند. براساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ الکترونیکس مدل جدیدی از تلویزیون مبتنی بر میکرو LED را در نمایشگاه تجاری صنعت الکترونیک CES در ماه ژانویه در شهر لاس وگاس آمریکا معرفی خواهد کرد.

میکرو LED که پیکسل‌های زیرین قرمز، سبز و آبی آن از خود نور می‌تابانند، قرار است نسل بعدی فناوری نمایشگر را برای رقابت با LCD‌ها و اولدهای پیشرفته تشکیل دهد. این فناوری نوظهور نسبت کنتراست بالا و رنگ‌های سیاه عمیق را ارائه می‌دهد و برخلاف OLED روند ساخت ساده‌تری دارد.

تلویزیون‌های میکرو LED سامسونگ که قرار است در نمایشگاه CES به نمایش در بیایند، اندازه‌ای برابر ۱۵۰ اینچ خواهند داشت. در واقع سامسونگ از فناوری میکرو ال‌ای‌دی در صفحه‌های سینمایی که اولین بار در ماه مارس در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت استفاده کرده است.

انتظار می‌رود شرکت کره‌ای در محصولات سال آینده‌ی خود تنوع زیادی ایجاد کند. تلویزیون qled که صفحه‌ی بک‌لایت ال‌ای‌دی با ورقه‌ای از نقطه‌های کوانتومی دارد، در حال حاضر از پیشرفته‌ترین نوع تلویزیون‌ها به حساب می‌آید.

هرچند این پیشرفت امیدوارکننده است؛ اما فناوری میکرو ال‌ای‌دی فقط در نمایشگرهای بزرگ قابل‌استفاده است؛ چراکه تنظیم سنسورها و تراشه‌های کوچک روی پنل کوچک‌ با حفظ رزولوشن بالا بسیار سخت است. اما احتمال دارد شرکت‌های سازنده‌ی موبایل تا سال ۲۰۲۰ موفق به انجام این کار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات