قیمت و مشخصات تویوتا کمری 2018 در بازار جهانی

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بیش از سی سال از معرفی اولین نسل تویوتا کمری می‌گذرد. تویوتا با ایجاد تغییرات اساسی در هشتمین نسل از این خودرو قصد دارد سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.
تبلیغات

در تمام این سال‌ها، کمری همواره در صدر فروش سدان‌های سایز متوسط بوده است. چندی پیش شرکت خودروسازی تویوتا با معرفی مدل ۲۰۱۸ کمری خبر از ادامه‌ی تولید این سدان محبوب داد. تویوتا برای افزایش فروش مدل‌های قبلی کمری تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای برای مشتریان در نظر می‌گرفت و همین امر باعث می‌شد که کمری همواره در صدر فروش سدان‌های سایز متوسط باشد. اگرچه این سیاست فروش تا به حال نتایج خوبی برای این خودروساز ژاپنی در بر داشته است، اما به‌نظر می‌رسد که تویوتا سیاست‌های پیشین را کنار گذشته است و فروش کمری مدل ۲۰۱۸ با تخفیف‌های هیجان‌انگیز برای مشتریان همراه نیست. با وجود حذف این سیاست فروش توسط تویوتا، قیمت کمری ۲۰۱۸ به‌طرز چشم‌گیری مناسب و منصفانه تعیین شده است و انتظار می‌رود که همچنان صدرنشینی خود را حفظ کند.

camry 2018

قبل از رونمایی از این خودرو، تویوتا اعلام کرده بود که بازار هدف کمری جدید قشر با درآمد بالاتر است و به همین دلیل احتمالا فروش این خودرو کاهش می‌یابد. با این حال، تویوتا انتظار دارد که کمری همانند ۲۳ سال گذشته صدرنشین جدول فروش در کلاس سدان‌های سایز متوسط باشد. اگرچه تویوتا سیاست ارائه‌ی تخفیف به خریداران را کنار گذاشته است، اما با قیمت‌گذاری‌های جدید تا حدودی سیاست‌های پیشین را دنبال کرده است. در حقیقت، از میان ۹ نسخه‌ی تویوتا کمری ۲۰۱۸، ۶ نسخه با قیمتی کم‌تر از قبل عرضه می‌شوند. نسخه‌ی هیبرید این خودرو تویوتا کم‌تر از ۳۰ هزار دلار قیمت دارد تا همچنان بتواند به‌عنوان تاکسی، خودروهای اوبر و خریداران عمده‌ی ناوگان‌های حمل‌ونقل مورد استفاده قرار گیرد. نسخه‌های هیبرید سهمی ۲۰ درصدی در فروش مدل‌های قبلی این خودرو داشته‌اند و به گفته‌ی تویوتا، نسخه‌های هیبرید تویوتا ۲۰۱۸ به‌زودی بیش‌ترین سهم از فروش این خودرو را به خود اختصاص می‌دهند. براساس اعلام این شرکت، انتظار می‌رود تقاضا برای خرید نسخه‌های هیبریدی توسط بخش خصوصی افزایش یابد، اما این شرکت همچنان بخش عمده‌ای از تولید مدل‌های هیبریدی را به ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی اختصاص می‌دهد.

camry 2018

مدل ۲۰۱۸ تویوتا کمری دست‌خوش تغییراتی بسیاری شده است. به‌عبارت دقیق‌تر، تویوتا با باز طراحی تمامی قسمت‌های این خودرو ریسک بزرگی کرده است. در طول ۳۰ سال گذشته، بیش از ۱۹ میلیون دستگاه از این خودرو تولید و در سراسر دنیا به‌فروش رسیده است. در طول تمامی این سال‌ها تویوتا همواره خط سیری منطقی میان قابلیت‌های فنی و امکانات رفاهی کمری، دنبال کرده است و حالا با تغییر این مسیر در مدل ۲۰۱۸، فصل جدیدی از تولید این محصول پرطرفدار را آغاز کرده است.

بیشترین تغییرات ایجاد شده در کمری ۲۰۱۸، در بخش طراحی خارجی آن صورت گرفته است. با طراحی خطوط مختلف، ظاهر کمری خشن‌تر از همیشه طراحی شده، ارتفاع آن کاهش یافته و تناسب بهتری میان بخش جلو و عقب خودرو برقرار شده است. در نمای جانبی، طراحی عضلانی مدل ۲۰۱۸، خبر از سدانی خانوادگی با ویژگی‌های اسپرت می‌دهد. تویوتا سعی کرده این خودرو را به جدیدترین تکنولوژی‌های روز مجهز کند و فضای داخلی را با مواد با کیفیت‌تر به تولید برساند. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به پلتفرم جدید و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر جدید (برای جایگزینی با مدل آریون) اشاره کرد.

تویوتا کمری ۲۰۱۸

نسل هشتم کمری بر پلتفرم جدید تویوتا موسوم به TNGA، سوار است. تویوتا C-HR و پریوس نیز از این پلتفرم به‌طور مشترک بهره می‌برند. پلتفرم TNGA با ماهیت ماژولار خود توانایی استفاده در طیف متنوعی از کلاس‌ خودروها را داراست و این امر سبب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. تویوتا از پلتفرم TNGA به‌عنوان یک اصلاح ساختاری برای کل شرکت یاد کرده است. بر اساس ادعای این خودروساز ژاپنی، پلتفرم TNGA در کنار آزادی عمل بیشتری که به طراحان می‌دهد، به‌دلیل پایین‌تر آوردن مرکز ثقل خودرو و همچنین مقاومت پیچشی بالاتر، سبب بهبود ویژگی‌های دینامیکی محصولات این شرکت شده است. به بیان دیگر، پلتفرم جدید تویوتا، حس‌وحال اسپرت‌تر و ویژگی‌های دینامیکی بهتری را به محصولات این شرکت افزوده است. قسمت جلوی پلتفرم TNGA به سیستم تعلیق مک‌فرسون استرات بهبود یافته و قسمت عقب آن به سیستم تعلیق جناغی دوبل کاملا جدیدی مجهز شده است. سیستم تعلیق جناغی دوبل جدید نسبتا به گذشته پیچیده‌تر شده و قابلیت‌های دینامیکی بیشتری دارد. علاوه بر این موارد، پلتفرم جدید به سیستم فرمان الکتریکی جدید نیز مجهز شده است.

camry 2018

فاصله‌ی دو محور در کمری ۲۰۱۸ به اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر افزایش و ارتفاع آن نیز به اندازه‌ی ۲.۵ سانتی‌متر کاهش یافته است. با توجه به کاهش ارتفاع کلی خودرو، ارتفاع صندلی‌های جلو و عقب کاهش یافته و اندکی به سمت عقب جابه‌جا شده‌‌اند. تویوتا اعلام کرده‌ است که مقاومت پیچشی این خودرو در مقایسه با مدل‌های قبلی به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تویوتا کمری ۲۰۱۸

به‌غیر از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری سابق، کمری ۲۰۱۸ با دو پیشرانه‌ی کاملا جدید نیز قابل سفارش است. گزینه‌ی اول پیشرانه‌ی هیبریدی جدید چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت است که نسبت به گذشته قوی‌تر است. گزینه‌ی دوم پیشرانه‌ی جدید شش سیلندر با تزریق مستقیم سوخت است که به یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته مجهز شده است و قرار است جایگزین مدل آریون شود. از آپشن‌های ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم انتخاب حالت رانندگی، چراغ‌های LED، ترمز الکتریکی پارک، نمایشگر هدآپ ۱۰ اینچی، سقف پانورامیک بازشونده، کروز کنترل فعال و سیستم اتوماتیک ترمز اضطراری اشاره کرد.

تویوتا کمری ۲۰۱۸

تویوتا کمری ۲۰۱۸ همانند گذشته در تست‌های تصادف خوش درخشیده و موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه استرالیایی ANCAP شده است.کمری از سال ۱۹۸۳ در استرالیا به‌فروش رسیده است و از آن زمان تاکنون حدود ۹۳۰ هزار دستگاه از این خودرو به مشتریان این کشور تحویل داده شده است. از آمار ارائه شده حدود ۷۰۵ هزار دستگاه مربوط به فروش نسخه‌های ۴ سیلندر، ۴۶ هزار دستگاه مربوط به نسخه‌های هیبرید و تقریبا ۱۸۰ هزار دستگاه مربوط به نسخه‌های ۶ سیلندر است. علاوه بر این موارد، ۱۱۱ هزار دستگاه مدل آریون نیز در خاک این کشور به‌فروش رسیده است.

مشتریان با خرید هر دستگاه کمری ۲۰۱۸ و پرداخت سالانه حداکثر ۱۹۵ دلار، از سرویس‌های دوره‌ای این شرکت بهره‌مند خواهند شد.

امکانات و آپشن‌های رفاهی

در ادامه به ویژگی‌ها و آپشن‌های استاندارد موجود در کمری ۲۰۱۸ اشاره شده است:

سیستم هشدار پیش از برخورد، سیستم اتوماتیک ترمز اضطراری، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه سیستم کمکی فرمان، سیستم نور بالا خودکار، کروز کنترل فعال، ۷ کیسه‌ی هوا، دوربین پشت، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، تایر زاپاس، سیستم انتخاب حالت رانندگی، چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ روز، نمایشگر ۷ اینچی، اپلیکیشن‌های تویوتا، بلندگو، ورودی‌های USB/Aux و بلوتوث، کامپیوتر دیجیتال ۴.۲ اینچی، صندلی‌های با تزیین پارچه‌ای، فرمان چرم مصنوعی با دکمه‌های کنترلی، اتصال ۱۲ ولت برای وسایل، ترمز الکتریکی پارک، سیستم تهویه دستی، تنظیم برقی گودی کمر برای صندلی راننده، بالابر اتوماتیک شیشه‌های جلو و عقب

قیمت

با توجه به امکانات رفاهی و ویژگی‌های فنی کمری ۲۰۱۸، قیمت‌گذاری این خودرو بسیار منصفانه است. در ادامه قیمت نسخه‌های مختلف کمری ۲۰۱۸ مشخص شده است.

تویوتا کمری ۲۰۱۸ چهار سیلندر

نسخه‌ی اَسنت: ۲۷۶۹۰ دلار (افزایش قیمت ۱۲۰۰ دلاری نسبت به گذشته)

نسخه‌ی اسنت اسپرت: ۲۹۹۹۰ دلار (کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری نسبت به گذشته)

نسخه‌ی اس‌ایکس: ۳۳۲۹۰ دلار (کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری نسبت به گذشته)

نسخه‌ی اس‌ال: ۳۹۹۹۰ دلار (افزایش قیمت ۲۵۵۰ دلاری نسبت به گذشته)

تویوتا کمری ۲۰۱۸ هیبرید

نسخه‌ی اسنت: ۲۹۹۹۰ دلار (کاهش قیمت ۵۰۰ دلاری نسبت به گذشته)

نسخه‌ی اسنت اسپرت: ۳۱۹۹۰ دلار (کاهش قیمت ۲۰۰۰ دلاری نسبت به گذشته)

نسخه‌ی اس‌ال: ۴۰۹۹۰ دلار (افزایش قیمت ۵۵۰ دلاری نسبت به گذشته)

تویوتا کمری ۲۰۱۸ شش سیلندر

نسخه‌ی اس‌ایکس: ۳۷۲۹۰ دلار (کاهش قیمت ۶۷۰۰ دلاری نسبت به آریون)

نسخه‌ی اس‌ال: ۴۳۹۹۰ دلار (کاهش قیمت ۶۴۵۰ دلاری نسبت به آریون)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات