مدل مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE رونمایی شد

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی مسابقه‌ای ونتیج GTE جانشین گران‌قیمت‌ترین خودروی جاده‌ای در تاریخ استون مارتین می‌شود.
تبلیغات

تیم استون مارتین ریسینگ در یک مراسم هماهنگ و بی‌سابقه، از خودروی مسابقه‌ای ونتیج GTE همزمان با معرفی مدل اصلی، رونمایی کرد؛ رقیبی تازه‌نفس و جذاب در مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی استقامت (WEC) که آماده‌ی جایگزینی با موفق‌ترین خودروی این تیم در تمام دوران خود و برنده‌ی چندین دوره مسابقات لمانز می‌شود. این خودرو جایگزین استون مارتین V8 ونتیج GTE خواهد شد که به علت مقررات جدید فدراسیون اتومبیل‌رانی باید از صحنه‌ی رقابت کنار برود.

خودروی مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE برای هماهنگی با مقررات جدید کلاس GTE در فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (GTE) ساخته شده است و به لطف بهینه‌سازی کامل سیستم محرک، شاسی و آیرودینامیک، قادر است بازدهی خود و توانایی‌های دینامیکی خودرو را به سطحی کاملا جدید ببرد.

پروژه‌ی خودروی ونتیج GTE که در دفتر مرکزی استون مارتین ریسینگ در بنبری به‌صورت داخلی طراحی و مهندسی شده است، توسط مدیر فنی این شرکت دَن سایرز هدایت می‌شود که هم‌اکنون طراحی و توسعه‌ی خودروی V8 ونتیج GTE کنونی را هدایت می‌کند. این خودرو با کسب ۳۷ جایزه از ۵۱ مسابقه‌ی بین‌المللی تیم، از جمله دو جایزه در کلاس ۲۴ ساعته لمانز پرافتخارترین خودروی تاریخ این شرکت است.

Aston Martin Vantage GTE Racecar

اگر چه خودروی جاده‌ای جدید ونتیج به‌تازگی معرفی شده؛ ولی توسعه‌ی پیشرانه جدید خودروی مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر تست کامل شده است که از آن جمله می‌توان به تست موفق ۳۰ ساعته این خودرو در پیست اسپانیایی ناوارا اشاره کرد. همچنین این خودرو از طریق یک برنامه‌ی سختگیرانه ارزیابی دوام در پیست ناهموار سبرینگ فلوریدا تست شده است. تمامی رانندگان فعلی تیم استون مارتین ریسینگ در برنامه‌ی تست این خودرو همکاری کرده‌اند.

چیزی که در نگاه اول به این خودروی استثنایی دیده می‌شود، قابلیت اطمینان است؛ درحالی‌که رانندگان گزارش کرده‌اند خودروی جدید ونتیج GTE قابلیت کنترل آسان‌تری نسبت به پیشینیان خود دارد. چیزی که خودروی ونتیج GTE را به‌ویژه برای رقبا در کلاس GTE Am جذاب‌تر می‌کند، این است که رانندگان آماتور سطح بالا همراه با هم‌تیمی‌های حرفه‌ای خود با این خودرو مسابقه می‌دهند.

همراه با مهندسین استون مارتین، رانندگان کارخانه نیز به‌سختی کار کرده‌اند تا بهینه‌سازی رانندگی و عملکرد پیشرانه‌ی ۴.۰ لیتری توربوشارژ خورجینی هشت سیلندر مرسدس بنز AMG که برای استفاده در برنامه ونتیج GTE توسط تیم استون مارتین ریسینگ طراحی شده است، به‌خوبی انجام شود.

استون مارتین ونتیج GTE

امسال تیم استون مارتین ریسینگ با شرکای فنی جدیدی کار می‌کند: الکون (Alcon) برای سیستم ترمز، اُهلینز (Öhlins) برای سیستم تعلیق و میشلین (Michelin) برای برنامه‌ی تایر مخصوص که همگی جهت به حداکثر رساندن عملکرد خودروی مسابقه‌ای ونتیج GTE به این تیم همکاری می‌کنند. همچنین تیم طراحی استون مارتین به رهبری مدیر ارشد بخش خلاقیت، مارک ریچمن، دانش و تجربه‌ی کاری خود را درباره‌ی نسخه‌ی جاده‌ای خودروی ونتیج ارتقاء داده و آن را برای نسخه‌ی WEC تقویت کرده است. نتیجه این تلاش‌ها پیشرفت عالی و هیجان‌انگیز در طراحی نسخه‌ای به‌مراتب بهتر از یک خودروی جاده‌ای است که باابهت و تهاجمی به نظر می‌رسد؛ خودرویی که با عملکرد و شیوه‌ی نمایش محصولات قبلی استون مارتین سازگاری خوبی دارد.

استون مارتین ونتیج GTE

تیم استون مارتین ریسینگ با خودروی ونتیج جدید، ترکیب رانندگان بسیار باتجربه و موفق خود را توسعه داده است. امسال برندگان ۲۴ ساعته لمانز در کلاس GTE Pro، دارن ترنر و جانی آدام همانند دو دنیش و قهرمانان GTE Pro مسابقات سال ۲۰۱۶ فدارسیون جهانی اتومبیل‌رانی، نیکی تیم و مارکو سورنسن در این تیم حفظ شده‌اند. علاوه بر این، تیم استون مارتین ریسینگ برنده‌ی جایزه مسابقات GP-2 و قهرمان حال حاضر مسابقات فرمول E، الکس لین را دوباره به خدمت گرفته است؛ در آینده در مورد رانندگان تیم استون مارتین ریسینگ اطلاعیه‌هایی منتشر خواهد شد.

استون مارتین ریسینگ همچنین افتخار می‌کند که تعدادی از شرکای خود را که در طول فصل ۲۰۱۸/۱۹ از تیم پشتیبانی می‌کنند، اعلام کند. هکت لندن، شریک و حامی لباس‌های رسمی استون مارتین ریسینگ باقی مانده است؛ این شرکت در طول مسابقات آخر هفته لباس تیم فنی را تأمین می‌کند و طیف وسیعی از لباس‌های تیم استون مارتین ریسینگ نیز توسط این شرکت در فروشگاه‌های سراسر جهان به فروش می‌رسد.

به همین ترتیب شرکت آمریکایی ایمیون‌ایج (Immun'Age) که مکمل‌های طبیعی پاپایا برای تقویت سیستم ایمنی تولید می‌کند، ارتباط خود را با این برند بریتانیایی ادامه می‌دهد. استون مارتین ریسینگ تأیید می‌کند که شرکت توتال به‌عنوان شریک رسمی تأمین کننده‌ی روغن این تیم ادامه خواهد داد. توتال و استون مارتین ریسینگ پس از پیوستن به هم در ابتدای سال ۲۰۱۶،  دو قهرمانی جهان و یک پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به دست آوردند و کسب چنین موفقیتی رابطه‌ی این دو را برجسته‌تر می‌کند.

گالری تصاویر

استون مارتین ونتیج GTE
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات