اپل شرکت سازنده‌ی هدست واقعیت ترکیبی یکپارچه را خرید

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل با خرید استارتاپ VRvana یک گام دیگر به ارائه‌ی هدست واقعیت ترکیبی خود نزدیک شد.
تبلیغات

شایعات ساخت هدست واقعیت افزوده توسط اپل وارد فاز جدیدی شده‌اند. به گزارش منابع آگاه، اپل استارتاپی به نام VRvana را به مالکیت خود درآورده است. این استارتاپ با استفاده از سرمایه‌گذاری جمعی، هدستی به نام Totem تولید کرده است که مبتنی بر دوربین و تلفیقی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. برخلاف هدست‌های هولولنز و واقعیت ترکیبی ویندوز مایکروسافت، توتم تلفیقی یکپارچه بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را وعده می‌دهد. این هدست می‌تواند تصاویری کاملا شفاف را روی نمایشگر اولد خود نمایش دهد و از این طریق حرکتی نرم از واقعیت افزوده به واقعیت مجازی را فراهم کند. همچنین، توتم موفق شده است تأخیر موجود در هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی بر دوربین را تقریبا حذف کند و به گفته‌ی مدیر این استارتاپ، برتراند نپو، آن را به سه میلی‌ثانیه کاهش دهد.

این هدست از ردیابی درون به بیرون بهره می‌برد که از دوربین برای ردیابی موقعیت کلی کاربر و از مادون قرمز برای تشخیص حرکات دست استفاده می‌کند.

اپل صریحا خرید این استارتاپ را تأیید نکرده؛ اما گفته است که معمولا برنامه‌های خود در خصوص شرکت‌های تازه خریداری‌شده را اعلام نمی‌کند. این گفته به طور تلویحی خرید VRvana را تأیید می‌کند.

این احتمال وجود دارد که اپل بخواهد با به‌کارگیری فناوری این شرکت، هدست واقعیت افزوده‌ی سال ۲۰۲۰ خود را که قبلا شایعاتی درباره‌ی آن منتشر شده بود بسازد. این هدست قرار است مستقل باشد و از سیستم‌عامل اختصاصی بهره ببرد. احتمالا اپل واقعیت افزوده و مجازی را به طبیعی‌ترین شکل ممکن ترکیب خواهد کرد؛ به‌طوری که نه تأخیر، نه تصاویر شبح‌مانند، نه سیم و نه اجباری در استفاده از کتترلر در کار باشد. تیم کوک اخیرا به مجله‌ی ایندیپندینت گفته است که کیفیت نمایشگر، عامل تعیین‌کننده برای یک واقعیت افزوده‌ی خوب است و VRvana شاید بتواند ضمن تأمین این نظر اپل، پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه به همراه بیاورد.

این استارتاپ هر ارمغانی که با خود بیاورد تنها یک بخش از پازل بزرگ اپل خواهد بود. اپل به‌تازگی SensoMotoric Instruments را نیز خریداری کرد. این شرکت در حوزه‌ی ردیابی چشمی هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده تخصص دارد و سال‌ها است که نیاز شرکت‌های تولیدکننده‌ی این هدست‌ها در این خصوص را تأمین می‌کند. در نتیجه‌ی اقدامات فوق، اگر اپل سرانجام هدستی ارائه کند، احتمالا محصول نهایی کمتر شباهتی به آنچه تاکنون دیده‌ایم خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات