مکلارن نسخه‌ی مسابقه‌ای 720S GT3 را معرفی کرد

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مک‌لارن خودروی مسابقه‌ای 720S GT3 را معرفی کرد که به زودی و برای شرکت در مسابقات کلاس GT3 وارد بازار خواهد شد.
تبلیغات

نسخه‌ی مسابقه‌ای 720S GT3 بر اساس خودروی سوپراسپرت 720S ساخته شده است. مک‌لارن در سال ۲۰۱۸ مدل 720S را مورد آزمایش و بررسی قرار خواهد داد تا بتواند این مدل را در سال ۲۰۱۹ به مشتری‌های خود تحویل دهد. تولید مدل 720S در ادامه‌ی خودروهای موفقی همانند C12 و 650S GT3 انجام شده است. ضمن اینکه مک‌لارن در حال حاضر خودروی مسابقه‌ای 570S GT4 را نیز روی خط تولید خود دارد. همانند سایر خودروهای مسابقات GT3 مک‌لارن, 720S GT3 بر اساس خودرو‌ی جاده‌ای ساخته شده است؛ با این تفاوت که تغییراتی در این خودرو داده شده تا بتواند به‌خوبی از پس رقابت در پیست مسابقه برآید.

در این خودرو شاهد استفاده از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی هستیم که با خودروی غیر مسابقه‌ای 720S یکسان است. این شاسی با نام Monocage 2  شناخته می‌شو؛. اما برای رعایت استانداردهای موتور اسپرت، یک رول کیج نیز روی این خودرو نصب شده است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو، تویین توربو ۸ سیلندر V شکل به حجم ۴ لیتر است که با نام M840T شناخته می‌شود. قدرت این پیشرانه همچنان اعلام نشده است؛ اما با توجه به محدودیت های قوانین مسابقات GT3 باید گفت که این پیشرانه، قدرتی کمتر از قدرت ۷۲۳ اسب بخاری در نسخه‌ی خیابانی این خودرو دارد. مدل 650S GT3 فعلی دارای ۵۰۰ اسب بخار قدرت است؛ درحالی‌که نسخه خیابانی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. مک‌لارن همچنین اقدام به تعویض جعبه‌دنده خودرو با یک مدل ۶ سرعته سکوئنشال کرده است. تمام پنل های این خودرو از الیاف کربن و مواد کامپوزیتی ساخته شده است.

مکلارن

بخش‌هایی همانند اسپلیتر و دیفیوزرها همگی مختص این خودرو و جدید هستند. این خودرو، همانند بقیه خودروهای مسابقه‌ای دارای کف کاملاً صاف است. رینگ‌های خودرو با تایرهای ساخت پیرلی پوشش داده شده‌اند و رینگ‌های این خودرو، همانند بسیاری از خودروهای مسابقه‌ای از نوع تک پیچی هستند. اکسل این خودرو نیز با یک نمونه‌‌ی مخصوص مسابقه تعویض شده است. در سیستم تعلیق این مک‌لارن از کمک‌فنرهای تنظیم‌شونده در جلو و عقب استفاده شده و طبق استانداردهای FIA، داخل کابین از صندلی راننده با اتصال شش نقطه‌ای استفاده شده است.مک‌لارن انتظار دارد که مدل 720S GT3 بتواند همانند مدل‌های قبلی این شرکت افتخارات زیادی نصیب این شرکت کند.

Cars GT3 Race

تاکنون مک‌لارن توانسته است قهرمانی‌هایی در مسابقات GT3 لمانز آسیایی، قهرمانی GT استرالیا، مسابقات ۱۲ ساعته‌ی BATHURST، مسابقات استقامت BALNCPAIN و PIRELLI WORLD CHALLENGE به دست آورد. مک‌لارن اکنون اعلام کرده است که ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که از این تعداد، دو دستگاه آن در اروپا، ۶ دستگاه در آمریکای شمالی و ۲ دستگاه در آسیا و اقیانوسیه به فروش خواهند رسید. در انتها باید اضافه کنیم که مک‌لارن قصد دارد مسابقات مخصوص خودرو یعنی مک‌لارن GT را در سال ۲۰۱۸ آغاز کند و در این مسابقات تمامی خودروهای مک‌لارن می‌توانند شرکت کنند. البته پیش از این، خودروسازان رقیب همانند پورشه فراری و لامبورگینی نیز مسابقات مخصوص به خود را راه‌اندازی کرده بودند. مک‌لارن اکنون امیدوار است که با برنامه‌ریزی جدید خود و عرضه نسل آینده‌ی خودروهایش بتواند در موتور اسپرت و مسابقات GT جایگاه خود را بهبود بخشد. در حال حاضر تیم مک‌لارن چهار راننده‌ی انگلیسی دارد که در فصل ۲۰۱۸ با خودروی 570S GT4 در مسابقات شرکت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات