نسل جدید فورد رنجر در راه است

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر جاسوسی از فورد رنجر استتارشده منتشر شده است که نشان می‌دهند مدل جدیدی از این پیکاپ، به‌زودی رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

فورد قبلا تیزری ویدئویی منتشر کرده بود که مدلی استتارشده از از فورد رنجر را در استرالیا نشان می‌داد؛ اما حالا این خودرو به زمان رونمایی نزدیک‌تر شده و فورد تصاویر این خودرو را که البته همچنان دارای پوشش استتاری است، منتشر کرده تا تصور نسبتا دقیق‌تری از ابعاد و سایز  این خودرو مشخص شود. طراحی این خودرو تفاوت چندانی با نسخه‌ی اولیه‌ای که فورد آن را معرفی کرده بود ندارد و به همین خاطر عده‌ای از طراحان، موفق شده‌اند تصاویر رندر این خودرو را تکمیل کنند. نمونه‌ای از این تصاویر در ابتدای مقاله قابل مشاهده است.

فورد رنجر

این خودرو در زمان عرضه با نام رنجر رپتور به فروش خواهد رسید و در دسته‌ی وانت‌های قدرتمند فورد و در کنار فورد F-150 قرار خواهد گرفت. زمان ورود به بازار این رنجر راپتور سال ۲۰۱۸ خواهد بود و در بازار آسیا و اقیانوسیه به فروش خواهد رفت. البته تا لحظه‌ی نگارش این خبر فورد تنها فروش این خودرو در کشورهای استرالیا و نیوزیلند را تأیید کرده است. اما بسیاری عرضه‌ی این خودرو در بازار ایالات متحده را برای رقابت با شورولت کلورادو ZR2 محتمل می‌دانند. 

فورد رنجر

فورد در خصوص مشخصات فنی این خودرو هنوز اظهار نظری نکرده و تنها اشاره کرده است که مشخصات فنی رنجر جدید، می‌تواند ترشح آدرنالین در بدن را افزایش دهد. با این وجود انتظار می‌رود که در زیر کاپوت این هیولا شاهد استفاده از پیشرانه‌ی V6 با حجم ۲.۷ لیتری باشیم که این پیشرانه در فورد F-150 می‌تواند ۳۲۵ اسب بخار و در لینکلن کنتیننتال ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور تولیدی این پیشرانه به ۴۰۰ نیوتن متر می‌رسد. انتقال نیروی این پیشرانه‌ی اکوبوست به احتمال زیاد توسط جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار و به هر چهار چرخ خودرو انجام خواهد شد.

فورد رنجر

به‌جز تغییرات در بخش پیشرانه، انتظار می‌رود که شاهد بروزرسانی ظاهری نیز در این خودرو باشیم؛ به‌طوری که در مدل رپتور از گلگیرهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق جدید با ارتفاع بیشتر و تایرهای مخصوص آفرود استفاده شده باشد. در خاتمه باید اشاره‌ای به نسخه‌ی استاندارد فورد رنجر کنیم که مشتریان آمریکایی منتظر ورود آن به بازار ایالات متحده هستند؛ فورد اعلام کرده است این خودرو برای سال ۲۰۱۹ وارد بازار این کشور خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات