جگوار XEL نسخه‌ی اختصاصی چین، رونمایی شد

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جگوار از نسخه‌ی دارای فاصله محوری بیشتر از XEL برای بازار چین رونمایی کرد.
تبلیغات

 حدود یک ماه پیش بود که جگوار رونمایی مختصری از مدل XE انجام داد و حالا از این خودرو به‌طور کامل رونمایی کرده است. بازار اصلی این خودرو در مدل XEL، بازار کشور چین است و به همین خاطر جگوار مدل در نظر گرفته‌شده برای بازار چین را با فاصله محوری بیشتری عرضه می‌کند. جگوار XEL در نمایشگاه خودرو گوانجو رونمایی شده است و جگوار آن را به‌عنوان رقیبی برای آئودی A4L، بی‌ام‌و سری 3 لانگ و مرسدس بنز C کلاس L معرفی می‌کند.

در خصوص نمای روبه‌روی این خودرو نمی‌توان صحبت زیادی کرد، چراکه نسبت به مدل استاندارد آن تقریباً بدون تغییر مانده است؛ اما در نمای جانبی می‌توان متوجه سایز بزرگ‌تر درهای عقب شد که به دلیل افزایش فاصله محوری است. جگوار سعی کرده این مدل را با اضافه کردن حرف L به انتهای نام آن از مدل عادی XE متمایز کند. می‌توان نشان XEL را در ستون C و پشت پنجره عقبی این خودرو مشاهده کرد. دیگر تفاوت این خودرو با مدل عادی XE به رنگ کرومی دستگیره‌های در برمی‌گردد؛ درحالی‌که رنگ دستگیره‌ها در مدل استاندارد، همرنگ بدنه است.

 جگوار XEL

فاصله محوری این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد XE حدود ۱۰۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و به ۲۹۳۵ میلی‌متر رسیده است. نکته جالب این است که از نظر فاصله محوری جگوار XEL می‌تواند با مدل بزرگ‌تر جگوار یعنی XF رقابت کند.  چون فاصله‌ی محوری نسخه استاندارد XF تنها ۲۵ میلی‌متر از جگوار XEL بیشتر است. فضای پای سرنشینان در  مدل XEL حدود ۱۱۲ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است و شاهد افزایش ۱۰۰ میلی‌متری فضای زانوی سرنشینان عقبی در این خودرو هستیم.

 از مشخصات این خودرو می‌توان به تودری‌های چوب جلو و عقب بزرگ‌تر در مقایسه با مدل XE اشاره کرد. برخی تغییرات دیگر نیز در کابین خودرو ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به شیشه عقب جدید، نورپردازی داخلی قسمت عقب، سانروف برقی پانوراما و زیر آرنجی عقب بزرگ‌تر اشاره کرد. همچنین صندلی سرنشین جلو قابلیت تا شدن دارد و به این ترتیب فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب مهیا می‌شود.

 جگوار XEL

جگوار در این خودرو از سری جدید پیشرانه‌های خود با نام انگنیوم (Engenium) استفاده کرده است. مدل ۲ لیتری این پیشرانه روی این خودرو استفاده شده که دارای چهار سیلندر و به توربوشارژر مجهز است. جگوار XEL دو لیتری در نسخه‌های مختلف، می‌تواند ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. چنین قدرتی جگوار XEL را قادر می‌سازد تا در ارزان‌ترین مدل، ظرف مدت ۷.۳ ثانیه، سرعت خود را از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. انتقال نیروی پیشرانه‌ی این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب انجام می‌شود. جگوار این خودرو را در تیپ های pure , prestige, perstige plus و portflio عرضه می‌کند. تولید این محصول در کارخانه جدید، گروه جگوار لندروور در چنگشوی چین انجام خواهد شد که در مشارکت با شرکت چری است. مدل XFL نیز در همین کارخانه در آینده به تولید خواهد رسید.

 جگوار XEL
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات