مهم‌ترین درس‌های کسب‌ و‌ کار برای از بین بردن شک و تردید

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
حتی موفق‌ترین کارآفرینان نیز دچار شک و تردید می‌شوند و باید با این موضوع مبارزه کنند. استفاده از تجربیات دیگران در این زمینه می‌تواند کمک بزرگی باشد.
تبلیغات

داشتن یک زندگی کارآفرینی به هیچ عنوان ساده نیست. برقراری تعادل میان کار و رسیدگی به نیازهای زندگی شخصی در چنین شرایطی بسیار سخت و نیازمند مدیریت دقیق است. مهم نیست کسب‌و‌کار خودتان را شروع کرده باشید یا تازه قصد دارید برای آن برنامه‌ریزی کنید؛ مهم این است که یاد بگیرید اوضاع را به بهترین شکل مدیریت کنید. موفقیت به حل کردن هزاران مشکلی بستگی دارد که در طول کار با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید و با استفاده از نکات ریز و دقیق آن‌ها را حل می‌کنید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به مرور نکاتی در مورد تعهد، نظم و انضباط و کار سخت و هوشمندانه می‌پردازیم و اهمیت آن‌ها را در رشد کسب‌وکار بررسی می‌کنیم.

business

 ۱- آیا بیش از حد فکر می‌کنید و کمتر کار می‌کنید؟

گری وانرچاک، مدیرعامل شرکت Vaynermedia، نویسنده و سرمایه‌گذار موفق در شرکت‌هایی مانند تامبلر، توییتر و اوبر می‌گوید:

من هیچ موقع از شکست خوردن نمی‌ترسم؛ زیرا برایم مهم نیست زمانی که دلیل شکستم را توضیح می‌دهم، کسی بگوید چرا چنین تصمیم احمقانه‌ای گرفته‌ای؟ یا بر اساس رازهایی که در سرم وجود دارد، من را قضاوت کند. من استدلال‌های خاص خودم را دارم و با شکست خوردن راحت برخورد می‌کنم. ۹۹ درصد مواردی که باید در زندگی برای آن‌ها تصمیم بگیرید هیچ اهمیتی ندارند. حتی در مورد مهم‌ترین تصمیم‌ها هم بهتر است که فکر کردن را کنار بگذارید و از روی غریزه تصمیم بگیرید.

۲- آیا فکر می‌کنید این اتفاق هیچ موقع برای شما رخ نخواهد داد؟

مارک کوبان، یکی از انسان‌های موفق در کارآفرینی و هم‌بنیان‌گذار Broadcast.com می‌گوید:

من از آن نوع شخصیت‌هایی نیستم که دوست داشته باشم دیگران به خاطر کار خوبم از من تشکر کنند. من در گذشته مجبور بودم به همراه ۵ نفر دیگر در یک آپارتمان سه‌خوابه زندگی کنم و شب‌ها روی زمین می‌خوابیدم. در آن دوران به خانه‌های بزرگ می‌رفتم و پیش خودم تصور می‌کردم زندگی در چنین خانه‌هایی چه احساسی دارد و از این تصور انگیزه می‌گرفتم.

۳- آیا ایمان خود را به کسب‌و‌کارتان از دست داده‌اید؟

برد بلونت، سرمایه‌گذار استراتژیک، بنیان‌گذار و مدیر KrowdMentor می‌گوید:

برای آینده آماده باشید و هرگز عقب‌نشینی نکنید. آمادگی، انعطاف‌پذیری و پشتکار سه ویژگی همیشه کاربردی هستند. هر کسب‌و‌کاری بالا و پایین‌های خودش را دارد. هرقدر این چرخه را بهتر در کار و زندگی شخصی درک کنید، به دستاوردهای مهم‌تری خواهید رسید. تا می‌توانید برای بهبود خودتان تلاش کنید و بخشنده باشید.زمانی که همه چیز مطابق میلتان پیش می‌رود، خودتان را برای روزها سخت آماده کنید تا وقتی به سراغتان آمدند غافلگیر نشوید. بسیاری از صاحبان مشاغل برای اختلالاتی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد آمادگی ندارند و درنتیجه در لحظه‌ی وقوع حادثه غافلگیر می‌شوند. امروز، بهترین زمان آماده شدن برای فردا است.
business

۴- آیا نسبت به انتقاد دیگران حساس هستید؟

بریسن جانسون، مشاور بازاریابی و کارآفرین موفق می‌گوید:

زمانی که در زندگی به دنبال آرزوهای خود هستید و برای رسیدن به اهداف کسب‌و‌کارتان تلاش می‌کنید، دائما با انتقادهای دیگران مواجه خواهید شد. سعی کنید با این انتقادها کنار بیایید و قبول کنید که نیازی نیست دیگران همیشه با شما موافق باشند. تا زمانی که سخت کار می‌کنید و نهایت تلاش خود را به کار می‌برید، هیچ کس اجازه‌ی دخالت کردن در کار شما را ندارد. تمام حواس خود را به کاری که انجام می دهید معطوف کنید و روزهای سخت را پشت سر بگذارید. روی اهداف خود تمرکز کنید و اجازه ندهید که افکار منفی دیگران مانع از رسیدن به موفقیت‌ها شود.

۵- آیا انسان مشتاق، پیگیر و صبوری هستید؟

حوزوئه آرتیاگا، متخصص روابط عمومی می‌گوید:

زمانی که در مدرسه بودم در شرکت Influencer Press کار می‌کردم و تمام تمرکز خود را روی یادگیری گذاشته بودم. به مدت دو سال هیچ حقوقی دریافت نکردم و هر روز تمام پیروزی‌ها و شکست‌هایم را دقیق بررسی می‌کردم. هیچ چیزی در زندگی راحت به دست نمی‌آید. اگر در شرایط سختی قرار گرفته‌اید، خوشحال باشید و از این فرصت برای یادگیری استفاده کنید. شرایط سخت میزان صبوری شما را آزمایش خواهند کرد. از افرادی که شرایط شما را درک می‌کنند، نکات جدید یاد بگیرید. شور و اشتیاق را با پیگیری و کار هوشمندانه ترکیب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.

۶- آیا از افراد مناسب، سؤال مناسب می‌پرسید؟

نهیما داگلاس، بنیان‌گذار شرکت Vision Trading Network می‌گوید:

 پرسیدن سؤال مناسب از افراد مناسب، آسان‌ترین راه برای فروش، بازاریابی و یافتن بهترین فرصت‌ها است. فهمیدن نیاز مشتری‌ها کمک می‌کند که به درک بهتری از شرایط برسید و در نتیجه بهترین خدمات را به آن‌ها عرضه کنید. همیشه در دسترس مشتری‌ها باشید و اطلاعات خود را از خواسته‌های مشتری‌ها به روز نگهدارید. از طریق نظرسنجی‌ها و رویدادها از آن‌ها سؤال بپرسید تا موفقیت چندین‌ساله‌ی شرکت خود را تضمین کنید.
business

۷- آیا احساس مسئولیت‌پذیری می‌کنید؟

شادی الابابیدی پترسون، مدیر توسعه‌ی 8760 می‌گوید:

اشتباه‌های خود را بپذیرید و جرئت روبه‌رو شدن با عواقب آن را داشته باشید. هرقدر کمتر سعی کنید اشتباهات را گردن شخص دیگری بیندازید، بیشتر متوجه اشتباه‌های خود خواهید شد. مسئولیت کاری را که انجام می‌دهید قبول کنید. اعمال شما، مسئولیت‌های شما هستند و نمی‌توانید دیگران را برای آن مقصر بدانید. به عبارتی شما مسئول تصمیم‌هایی هستید که می‌گیرید.

۸- آیا اهمیت کار تیمی را می‌دانید؟

سریش کومار، کارآفرین موفق در سطح جهانی می‌گوید:

یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک صاحب کسب‌و‌کار باید انجام دهد این است که گروهی از مناسب‌ترین افراد تشکیل دهد. مهارت‌ها و توانمندی‌های افراد گروه مهم هستند؛ اما شرط انتخاب آن‌ها باید رفتارشان باشد. داشتن نگرش مثبت، چشم‌انداز طولانی‌مدت و علاقه به یادگیری دانش جدید از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک فرد هستند و هنگام جذب نیرو باید در نظر گرفته شوند. پیدا کردن چنین افرادی سخت است؛ اما این دقیقا همان چیزی است که باعث تفاوت شرکت‌ها می‌شود.

۹- آیا افراد نامناسبی در اطرافتان هستند؟

جیسون دیویس، مدیرعامل شرکت OneOne7 که در زمینه‌ی تولید موسیقی فعالیت می‌کند می‌گوید:

بعد از ۲۰ سال موفقیت‌آمیزی که در صنعت موسیقی سپری کردم متوجه شدم بسیاری از افراد هرگز نتوانسته‌اند در زندگی به آرزوهای خود برسند؛ زیرا با اشخاص مناسبی کار نمی‌کردند. همچنین شخصیت‌های موفق زیادی را نیز دیده‌ام که به دلیل هم‌نشینی با افراد مناسب توانسته‌اند رؤیاهایشان را به واقعیت تبدیل کنند. صبر نکنید تا افراد مناسب شما را پیدا کنند، خودتان آن‌ها را پیدا کنید و سپس با همان شور و اشتیاقی آن‌ها را دنبال کنید که آرزوهایتان را دنبال می‌کنید.همه‌ی ما در طول زندگی دچار شک و تردید می‌شویم و عذاب می‌کشیم؛ اما اگر مدیریت صحیحی داشته باشیم و از تجربه‌ی دیگران استفاده کنیم، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و به موفقیت برسیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات