پشتیبانی برنامه فیسبوک مسنجر از تصاویر 4K

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از پر طرفدارترین برنامه‌های پیام‌رسان حال حاضر، فیسبوک مسنجر است که با جدیدترین به‌روزرسانی، قابلیت پشتیبانی از تصاویر 4K به آن اضافه می‌شود.
تبلیغات

برنامه فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) به یک روش مهم برای ارتباط مردم با یکدیگر تبدیل شده است؛ ارتباطی که تنها به ابزار نوشتاری محدود نمی‌شود. بیش از ۱۷ میلیارد عکس در هر ماه توسط ۱.۳ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شوندبرای بهبود این تجربه، فیسبوک از عکس‌هایی با رزولوشن بالا در محیط مسنجر پشتیبانی خواهد کرد. دیگر لازم نیست نگران باشید که کیفیت عکس‌های که در طول سفر گرفته‌اید، به دلیل اشتراک گذاشتن با دوستانتان کم شود.

این برنامه برای کاربران کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، انگلیس، استرالیا، سنگاپور، هنگ‌کنگ، ژاپن و کره‌جنوبی در دسترس است. کاربران می‌توانند عکس‌هایی با رزولوشن ۴۰۹۶×۴۰۹۶ را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. همچنین فیسبوک وعده داده است که حتی در رزولوشن بالا، عکس‌ها سریعا ارسال می‌شود.

در هفته‌های آینده کاربران دیگر کشورها قادر به استفاده از این امکان فیسبوک مسنجر خواهند بود. پس از دریافت به‌روزرسانی این پیام‌رسان، یک مکالمه عادی را شروع کنید و با استفاده از آیکون دوربین، عکس مورد نظر را انتخاب و برای مخاطب ارسال کنید. فیسبوک عکس را با بهترین کیفیت و رزولوشن برای طرف مقابل می‌فرستد.

تصاویر 4k فیسبوک

فیسبوک پیش از اینکه این قابلیت را به مسنجر اضافه کند، از عکس‌هایی با کیفیت 4K در پلتفرم‌های ویدئوی ۳۶۰ درجه، ویدئو و عکس‌های معمولی پشتیبانی می‌کرد. کمپانی‌های دیگری مانند گوگل نیز از تصاویر 4K در برنامه‌های خود پشتیبانی می‌کنند. همانطور که روز به روز دوربین گوشی‌های هوشمند قوی‌تر می‌شود، مردم نمی‌خواهند از کیفیت اصلی تصاویر به اشتراک گذاشته کم شود؛ به همین علت هر برنامه‌ای را که از کیفیت و رزولوشن اصلی عکس پشتیبانی نکند مورد استفاده قرار نخواهند داد.

فیسبوک اعلام کرده است که ارسال عکس با روش نظیر به نظیر انجام می‌شود؛ ولی هنوز مشخص نیست که آیا از این قابلیت در Messenger Day که ابزاری برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو برای مدت محدود است، استفاده خواهد کرد یا خیر. احتمالا جواب این سؤال منفی است: ولی با گذشت زمان فیسبوک قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K را به تمامی ابزارهای خود اضافه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات