گلکسی اس 9 سامسونگ طراحی کاملاً جدیدی نخواهد داشت

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایوان بلس ادعا می‌کند که طراحی گوشی گلکسی اس ۹ تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد و سامسونگ روی بهبود مشخصات فنی آن متمرکز شده است.
تبلیغات

با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی، شایعات و گمانه‌زنی در مورد پرچم‌دار بعدی سامسونگ که در سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی خواهد شد؛ شدت گرفته است. پس از فاش شدن چندین تصویر رندر از طراحی احتمالی  گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) و گلکسی اس ۹ پلاس، ایوان بلس اعلام کرده است که طراحی پرچم‌دار آینده کره‌ای‌ها کاملاً با نسل قبل متفاوت نیست؛ به‌ نظر می‌رسد سامسونگ برای گوشی گلکسی اس ۹، روی بهبود چیپ‌ست، تغییر مکان حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه اصلی تمرکز خواهد کرد.

این سازنده مطرح که در بازار گوشی‌های هوشمند یکه‌تازی می‌کند، همچنین روی رابط‌ کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Galaxy Ai UX مشغول به کار است که دسترسی به برنامه‌ها و اسناد مهم را به‌طور قابل‌ توجهی ساده‌تر خواهد کرد. البته، هنوز تأییدیه رسمی مبنی بر اینکه رابط‌ کاربری جدید سامسونگ روی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس استفاده خواهد شد؛ وجود ندارد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که سازنده کره‌ای تصمیم دارد گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود را در ماه آینده میلادی به تولید انبوه برساند. به همین جهت، به‌ نظر می‌رسد گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس زودتر از موعد معرفی خواهند شد؛ در سال جاری میلادی، سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در فروردین‌ماه رونمایی کرد. اگر شایعات پیشین صحت داشته باشد، احتمالاً پرچم‌داران بعدی کره‌ای‌ها تا پیش از برگزاری نمایشگاه MWC 2018 بارسلون در اواخر فوریه سال آینده، معرفی خواهد شد.

گلکسی اس 9

سامسونگ برای رقابت بیشتر با اپل، تصمیم دارد عملکرد سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم را در گوشی پرچم‌دار سال آینده خود بهبود دهد؛ احتمالاً گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی مجهز می‌شود. هرچند برخی مدعی هستند که سیستم احراز هویت گلکسی اس ۹ مبتنی بر تشخیص چهره‌ی کاربران، تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد.

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس مانند فبلت گلکسی نوت ۸ از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد؛ سنسورهای دوربین در هر دو مدل به‌صورت عمودی چیده‌ شده‌اند و سامسونگ، حسگر اثرا نگشت را به زیر دوربین اصلی انتقال داده است. تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ از دیگر مشخصات احتمالی پرچم‌داران بعدی سامسونگ به شمار می‌رود؛ البته برخی مدعی هستند که شرکت سازنده، هر دو گوشی جدید خود را با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در ایالات متحده و چین عرضه خواهد کرد. تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ مدتی پیش توسط سامسونگ معرفی شد و از نسل دوم فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری اختصاصی این شرکت بهره می‌گیرد. این پردازنده همچنین به هسته‌های پردازشی اختصاصی جدید سامسونگ مجهز شده و سازنده ادعا می‌کند که واحد پردازش گرافیکی را در تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود بهبود داده است. 

طرح کامپیوتری اس 9

علاوه‌بر گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس که سامسونگ از آن‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده رونمایی خواهد کرد، به‌ نظر می‌رسد مدل دیگری از پرچم‌داران بعدی این سازنده عرضه می‌شود که نمایشگر آن از ۵ اینچ کوچک‌تر است. سامسونگ به احتمال زیاد، این مدل را با نام گلکسی اس ۹ مینی به بازار عرضه خواهد کرد؛ البته هیچ تأییدیه رسمی مبنی بر صحت این ادعا وجود ندارد. در همین رابطه، بد نیست اشاره کنیم که امسال نیز شایعات مشابهی مبنی بر عرضه گوشی گلکسی اس ۸ مینی منتشر شده بود که در نهایت تکذیب شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات