MG 6‌ پلاگین هیبرید در نمایشگاه گوانگجو معرفی شد

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ام‌جی از نسخه پلاگین هیبرید MG 6 رونمایی کرد که در بازار انگلستان نیز عرضه خواهد شد. مصرف سوخت ترکیبی این مدل سدان، تنها ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
تبلیغات

شرکت چینی سایک موتور، مالک برندهای ماکسوس، ام‌جی، رووی و یجوان است. این شرکت در نمایشگاه اتومبیل گوانجو، از نسل بعدی خودروی ام‌جی 6 رونمایی کرد. این خودرو که روی پلت‌فرم جدید سایک موتور عرضه شده است، قبلاً روی خودرو رووی i6 سدان ساخته شده بود. پیش‌بینی می‌شود که ام‌جی 6 جدید سال آینده وارد بازار انگلستان شود؛ اما فعلاً فروش آن در بازار چین به‌عنوان یک خودروی ویژه و لوکس آغاز خواهد شد. ام‌جی 6 جدید اولین محصول این برند است که به تکنولوژی پلاگین هیبرید مجهز خواهد شد. بر اساس اطلاعات رسمی که این خودروساز چینی منتشر کرده است، در این خودرو از یک پیشرانه سه سیلندر بنزینی با حجم یک لیتر در کنار یک الکتروموتور استفاده خواهد شد که مجموع قدرت آن‌ها به ۲۲۸ اسب بخار با گشتاور ۶۲۲ نیوتن‌متر می‌رسد.

MG6‌

البته در خصوص این اعداد خیلی متعجب نشوید؛ چون مصرف سوخت این خودرو عجیب‌تر است. بنابر اطلاعاتی که ام‌جی منتشر کرده، مصرف سوخت ترکیبی این مدل سدان تنها ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین به گفته‌ی وب‌سایت اتوکار، استفاده از پلتفرم خودروی i6 در خودروی ام‌جی 6 جدید به این معنا است که این خودرو قابلیت عرضه با پیشرانه‌های معمولی بنزینی نیز دارد؛ به همین خاطر می‌توان انتظار داشت که در این خودرو شاهد عرضه‌ی پیشرانه‌‌ی یک لیتری و همچنین ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۶۵ اسب بخار باشیم. پیشرانه‌های یک و نیم لیتری این خودرو پیش از این روی کراس اور ام‌جی GS به بازار عرضه شده بود.

MG6‌

ام‌جی 6 جدید، بیشتر خریداران جوان را هدف گرفته است. در بازار چین این خودرو به همراه سیستمی به فروش خواهد رسید که امکان استفاده از اینترنت را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. از امکانات دیگر این خودرو می‌توان به قابلیت استفاده از فرامین صوتی اشاره کرد. در خصوص امکانات داخلی باید به صفحه نمایش دیجیتال مقابل راننده اشاره کرد که دارای ابعاد ۱۲.۳ اینچی است. همچنین روی کنسول مرکزی یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی قرار دارد که کاربرد آن در سیستم مولتی‌مدیای این خودرو است.

MG6‌

این خودرو مجهز به ترمز اضطراری و پارک خودکار است. از دیگر امکانات ام‌جی 6 جدید می‌توان به سیستم رانندگی از راه دور (Remote Control Driving System) اشاره کرد. به گفته‌ی سایک موتور، با استفاده از این سیستم در سرعت‌های پایین می‌توان خودرو را با یک اپلیکیشن روی تلفن همراه هوشمند هدایت کرد. سایت اتوکار گزارش داده است که نسخه‌ی در نظر گرفته‌شده برای بازار انگلستان، سال آینده در نمایشگاه خودروی لندن رونمایی خواهد شد و ام‌جی از ام‌جی 6 سدان در کنار نسل دوم ام‌جی 3 در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات