با عکاس تصویر پس‌ زمینه ویندوز XP آشنا شوید

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس‌زمینه ویندوز XP یکی از به‌یادماندنی‌ترین تصاویر تاریخ است.
تبلیغات

تصویر پیش‌فرض پس‌زمینه‌ی ویندوز ایکس‌پی که با نام Bliss شناخته می‌شود، برای تمامی کاربران دنیای کامپیوتر خاطره‌انگیز است و عنوانی منحصربه‌فرد را یدک می‌کشد. این تصویر تاکنون توسط بیش از یک میلیارد نفر بازدید شده و بدین ترتیب پرمخاطب‌ و پربازدید‌ترین تصویر تاریخ است.

چارلز اوریر

اما شاید برای شما سؤال باشد که این تصویر توسط چه شخصی و در چه مکانی ثبت شده است. چارلز اوریِر عکس مذکور را در سال ۱۹۹۶ و در سونوما کانتی در ایالت کالیفرنیا ایالات متحده، با دوربین مدیوم فرمت و در راه سفر برای ملاقات با خانواده‌ی خود، ثبت کرده است. مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ با خرید امتیاز این عکس، آن را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی پیش‌فرض ویندوز XP قرار داد.

در صورتی که اکنون به این منطقه سفر کنید، با منظره‌ی متفاوتی مواجه خواهید شد و تپه‌های طبیعی این مکان اکنون تبدیل به زمین‌های زراعی شده‌‌اند. تصاویر زیر در بازه‌های سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ثبت شده‌اند.

مکان پس زمینه ویندوز xp
مکان پس زمینه ویندوز xp
مکان پس زمینه ویندوز xp

پس از ۲۱ سال از ثبت Bliss، اوریر هم‌چنان به ثبت تصاویر فوق‌العاده‌ از طبیعت می‌پردازد که به‌عنوان پس‌زمینه در محصولات و سرویس‌های نرم‌افزاری مختلفی به کار گرفته‌ می‌شوند. اوریر در رابطه با عکس‌های جدید خود گفت:

من در حال به پایان رساندن ۷۶‌مین سال زندگی خود هستم و اکنون درک می‌کنم ثبت Bliss چه میزان در تعیین راه زندگی من تأثیرگذار بوده است. پس از تبدیل شدن این عکس به پربازدیدترین تصویر تاریخ، من از هر لحظه از این افتخار لذت برده‌ام.
چارلز اوریر

اوریر به‌تازگی به ثبت تصاویر جدیدی از منظره برای شرکت هواپیمایی لوفتانزا پرداخته است. وی در این رابطه گفت:

تصمیم گرفتم برای لوفتانزا تعدادی تصویر مشابه با Bliss ثبت کنم تا میلیون‌ها کاربر گوشی‌های هوشمند از قاب تصاویر طبیعت من لذت ببرند. در حال حاضر گوشی‌های هوشمند به واسطه‌ی کاربران زیاد خود، اصلی‌ترین پلتفرم مشاهده‌ی تصاویر به شمار می‌آید و من نیز بسیار خوشحالم که بخشی از این سرویس باشم.

در ادامه می‌توانید سه عکس جدید اوریر از مناظر ایالات متحده را مشاهده کنید.

پس زمینه
پس زمینه
پس زمینه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات