مایکروسافت تولید کربن‌‌ دی‌ اکسید را تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۵ درصد کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به جمع هواداران محیط زیست پیوسته است و برای دستیابی به چشم‌انداز توافق پاریس با کاهش میزان کربن‌ دی‌اکسید تلاش می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت معتقد است تغییرات آب‌و‌‌هوا مشکلی جدی و نیازمند همکاری تمام صنایع است. در این راستا، این کمپانی به مدت یک دهه تلاش می‌کند تا میزان گازهای آلاینده را کاهش دهد. سال ۲۰۰۹، این شرکت اولین گام برای کاهش میزان کربن‌ دی‌اکسید را برداشت. سال گذشته و در پی دستیابی به اهدافش، مایکروسافت سعی در استفاده بیشتر از منابع تجدیدپذیر داشت و امسال نیز وعده داده است که تولید کربن‌ دی‌اکسید را به میزان ۷۵ درصد کاهش دهد. این برنامه، مایکروسافت را در مسیری قرار می‌دهد تا اهداف بیان‌شده در توافق‌نامه‌ی آب‌و‌هوایی پاریس (Paris Climate Agreement) برای کاهش دو درجه‌ از دمای کره‌ی زمین را دنبال کند. بر این اساس مایکروسافت قادر خواهد بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیون متر مکعب دی‌اکسید‌ کربن کمتری تولید کند.

توافق پاریس

با گسترش زیرساخت‌های ابری مایکروسافت، این شرکت بیشتر به استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر روی خواهد آورد. این کار علاوه‌ بر اینکه منبع پاکی است، به این شرکت امکان پیش‌بینی مالی بهتری ‌می‌دهد. برنامه ابری مایکروسافت تاکنون توانسته است ۲۰ درصد از میزان مصرف انرژی و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش دهد. با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده از مصرف انرژی، مایکروسافت انرژی کمپ پیوجت ساند (Puget Sound Campus) خود را با روشی تأمین خواهد کرد که هیچ‌گونه تولید کربن‌ دی‌اکسیدی نخواهد داشت.

هوش مصنوعی و فضای ابری شرکت‌ها و صنایع را قادر می‌سازد تصمیمات بهتری برای کاهش تولید گاز‌های آلاینده و میزان مصرف انرژی در قسمت‌های مختلف همانند حمل‌و‌نقل، تولید، کشاورزی و توزیع الکتریسیته بگیرند. غول فناوری نیز شانه به شانه دیگران برای به ثمر رساندن این تغییرات تلاش می‌کند.

مایکروسافت

به‌عنوان شرکتی جهانی، تغییرات و اهدافی که در مایکروسافت تعیین ‌می‌شوند، تأثیری گسترده و شگرف دارند. امیدواریم این تعهدات، شرکت‌ها و دولت‌‌ها را در جهت رسیدن به اهداف تعیین‌شده در توافق بین المللی پاریس بیشتر تشویق کند. هدف مایکروسافت ساخت آینده‌ای بهتر و پایدار برای فردا‌ی تک‌تک انسان‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات