آیفون‌ های سال 2018 سرعت LTE بیشتری خواهند داشت

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی تحلیل‌گر KGI، آیفون‌های سال آینده از آنتن خاصی برخوردار خواهند بود که سرعت تبادل داده را افزایش می‌دهد.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی امنیتی KGI، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران گفته است که آیفون‌های سال ۲۰۱۸ به ماژول‌ ارتقاء یافته‌‌ی آنتن از جنس پلیمر کریستال مایع (LCP) مجهز خواهند بود که منجر به تبادل داده‌ی سریع‌تر از نوع LTE می‌شود.

کو می‌گوید مدل‌های جدید آیفون حداقل دو ماژول آنتن LTE از نوع LCP خواهند داشت؛ چیزی شبیه به آیفون ۱۰ با این تفاوت که از 4x4 MIMO پشتیبانی خواهد کرد.

طراحی آنتن در آیفون‌های آینده باعث افزایش سرعت LTE خواهد شد. استفاده از LCP مزایایی مانند ایجاد گرمای کمتر در فرکانس‌های بالا و مقاومت در برابر رطوبت به همراه خواهد داشت. پیش‌بینی ما این است که آیفون‌های سال ۲۰۱۸ حداقل دو ماژول آنتن LTE مانند آیفون ۱۰ داشته باشند. با این تفاوت که این ماژول‌ها از 4x4 MIMO پشتیبانی خواهند کرد.

هفته‌ی گذشته، این تحلیل‌گر گفته بود که انتظار می‌رود اپل از مودم‌های اینتل مدل XMM 7560 و کوالکام اسنپدراگون X20 در نسل بعدی دستگاه‌های iOS استفاده کند و سرعت LTE بیشتری فراهم بیاورد. هر دو تراشه‌ی مذکور از فناوری 4x4 MIMO استفاده می‌کنند که مدل پیشرفته‌ی 2x2 MIMO به‌کاررفته در آیفون‌های کنونی است.

MIMO مخفف ورودی چندگانه و خروجی چندگانه است و پتانسیل این را دارد که از طریق افزایش تعداد مسیرهای تبادل داده بین دکل مخابراتی و دستگاه iOS به چهار عدد، سرعت ارتباط LTE را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

در یکی از یادداشت‌های گذشته، کو گفته بود اپل روی سه مدل آیفون برای سال ۲۰۱۸ کار می‌کند که یکی از آن‌ها ۵.۸ اینچی خواهد بود و مانند آیفون ۱۰ صفحه‌نمایش OLED دارد، یکی صفحه‌نمایش اولد ۶.۵ اینچی خواهد داشت که می‌توان آن را آیفون X پلاس دانست و دیگری صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی از نوع LCD دارد که قیمتی پایین‌تر خواهد داشت. به گفته‌ی کو، هر سه مدل طراحی تمام‌صفحه مانند آیفون ۱۰ خواهند داشت و از فیس آی‌دی پشتیبانی خواهند کرد.

کو معتقد است اپل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دستگاه آیفون به فروش خواهد رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات