قابلیت جدید مایکروسافت ورد برای نوشتن رزومه

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نرم‌افزار ورد شرکت مایکروسافت با کمک شرکت لینکدین با افزودن یک ویژگی جدید، در نوشتن رزومه تحول شگرفی ایجاد کرده‌ است.
تبلیغات

 نوشتن رزومه یکی از به‌اصطلاح کابوس‌های زندگی است. این کار در هنگام درخواست شغل جدید بسیار ضرورت دارد و حتی زمانی که شغل خود را پیدا کردید، باید این را به خاطر بسپارید که رزومه‌تان را همواره به‌روز نگه دارید؛ شاید روزی اخراج شدید یا فکر تغییر شغل به ذهنتان خطور کرد!

با توجه به داده‌های منتشر‌شده توسط مایکروسافت، نزدیک به ۷۰ درصد مردم در نوشتن تجربیات کاری خود مشکل دارند و ۵۰ درصد هم در تکاپوی نوشتن یا اصلاح رزومه‌ی خود برای یک فرصت خاص هستند. علاوه بر این‌ موارد، درخواست‌‌های شغلی در لینکدین تا کنون هرساله ۴۰ درصد افزایش داشته‌اند که نشان از رقابت بر سر گرفتن فرصت‌های شغلی است.

مایکروسافت با همکاری لینکدین در راستای تسهیل فرآیند نوشتن رزومه اقدام به ایجاد دستیاری کرده‌‌ است که نوشتن رزومه را بسیار آسان می‌کند. دستیار رزومه (Resume assistant)، ویژگی جدیدی برای مشترکین آفیس ۳۶۵ در نرم‌افزار ورد و از امکانات لینکدین برای جویندگان شغل است تا رزومه‌ی خود را مستقیما از داخل نرم‌افزار ورد بهبود ببخشند.

امکانات دستیار رزومه:

مشاهده‌ی نمونه‌های مرتبط با زمینه‌ی کاری: دیدن سوابق حرفه‌ای افراد متخصص در زمینه‌ی خاص و استفاده از گزینه‌ی فیلتر برای جستجوی صنعت یا موقعیت مورد نظر فرد.

شناسایی مهارت‌‌های ضروری در کار: پیدا کردن مهم‌ترین مهارت‌های لازم در ارتباط با شغل مورد نظر و افزایش این مهارت‌‌ها برای موفقیت.

تنظیم رزومه، متناسب با موقعیت شغلی: مشاهده‌ی شغل‌های مرتبط در میان ۱۱ میلیون عنوان شغلی موجود در لینکدین و تنظیم رزومه برای فیلد مورد علاقه.

مشاوره با متخصصان در زمینه‌ی شغل‌یابی: دسترسی راحت به پلتفرم آزاد لینکدین، پروفایندر (ProFinder)، برای مشاوره در زمینه‌ی نوشتن رزومه، مصاحبه و یافتن شغل.

شناساندن خود به کارفرما‌ها: با استفاده از اُپن کَندیدیت (Open Candidate)، داوطلبان می‌توانند آمادگی خود را برای فرصت‌های شغلی جدید اعلام کنند.

قطعا این ویژگی جدید می‌تواند برای کابران ورد بسیار مفید واقع شود.دفعه‌ی بعد حتما قبل از به‌روز‌رسانی رزومه خود، به فکر استفاده از این امکان جدید در ورد باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات