بعد از اجرای رجیستری گوشی‌های ثبت نشده چه مدت کار می‌کنند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل همواره با ابهاماتی همراه است که یکی از آنها چگونگی ثبت گوشی‌های مسافری و مدت زمانی است که گوشی‌های ثبت نشده فعال خواهند بود.
تبلیغات

از دو سال و چند ماه پیش که موضوع اجرای مجدد طرح رجیستری مطرح شد، تا یکی دو ماه پیش طول کشید تا مسئولان بالاخره به توافقاتی برای اجرای این طرح رسیدند؛ البته با وجود اینکه مدتی از اعلام اجرای آن می‌گذرد، هنوز هم زمان دقیق عملیاتی شدن آن مشخص نیست و هر روز خبر تازه‌ای در رابطه با آن به گوش می‌رسد. بر این اساس اجرای آن با ابهامات بسیاری همراه است و باعث شده علاوه بر کاربران که برای خرید گوشی دست نگه داشته‌اند، بازاریان و فروشندگان هم با مشکلاتی در زمینه‌ی فروش گوشی‌های‌شان مواجه شوند.

در میان همه سوالات و ابهاماتی که این طرح دارد، بسیاری از کاربران نمی‌دانند که اگر گوشی به شکل مسافری وارد کشور کنند، از چه راهی و چه طریقی می‌توانند گوشی خود را ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند و از سوی دیگر طی چه مدت گوشی آنها در صورت ثبت نشدن در شبکه ممکن است از کار بیفتد. بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده، گفته می‌شود که گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور نشده و در شبکه اپراتوری وارد نشده باشد و عوارض گمرکی و بازرگانی آن پرداخت نشده باشد، فقط ۳۰ روز فعال خواهد بود و در غیر این‌صورت غیرفعال خواهد شد. البته این موضوع برای مسافرانی که قصد عزیمت به ایران را دارند نیز صدق می‌کند؛ بنابراین کسانی که قصد اقامت در کشورمان را به مدت کمتر از ۳۰ روز دارند، نیازی به ثبت در شبکه‌ی اپراتوری و نیز پرداخت عوارض گمرکی ندارند و می‌توانند در این مدت از گوشی خود استفاده کنند، اما درصورتی که مدت اقامت آنها بیشتر از زمان تعیین شده باشد، لازم است برای دریافت خدمات اپراتوری، به دفاتر گمرک واقع در مبادی ورودی کشور مراجعه کرده و شماره سریال گوشی خود را ثبت کند.

این موضوع برای کسانی که اقدام به واردات گوشی به شکل مسافری می‌کنند نیز به این شکل است که دارنده‌ی گوشی باید برای حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه، نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات