والمارت ۱۵ دستگاه از کامیون الکتریکی تسلا را پیش خرید کرد

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
والمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان، پس از معرفی کامیون الکتریکی سما توسط تسلا، ۱۵ دستگاه از این کامیون را پیش خرید کرد.
تبلیغات

پس از آنکه تسلا از کامیون الکتریکی سما رونمایی کرد، برخی کمپانی‌های نام‌آشنا به‌عنوان اولین مشتریان این کامیون، چند دستگاه از آن را پیش‌خرید کرده‌‌اند که از میان آن‌ها باید به والمارت اشاره کرد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که والمارت به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای در جهان، بیش از ۱۵ دستگاه Tesla Semi برای استفاده در سیستم توزیع خود در دو کشور آمریکا و روسیه سفارش داده است.

کُری لوندبرگ، سخنگوی والمارت، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما سابقه‌ی بسیار بلند بالایی داریم که نشان می‌دهد در والمارت فناوری‌های جدید را مورد آزمایش قرار داده‌ایم که از آن جمله‌ باید به استفاده از کامیون‌هایی با سوخت‌ جایگزین اشاره کرد. ما از این موضوع که جزو اولین کاربران کامیون‌های الکتریکی تسلا خواهیم بود، بسیار هیجان‌زده هستیم. ما معتقدیم که می‌توانیم ببینیم چگونه فناوری قادر است در چرخه‌ی تولید محصولات ما تأثیرگذار باشد. همچنین استفاده از کامیون‌های الکتریکی تسلا می‌تواند ما را در دست یافتن به اهداف بلندمدتمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یاری کند.

هرچند توجه عمده در این حوزه بیشتر معطوف خودروهای سواری الکتریکی است؛ اما کامیون‌های الکتریکی نیز رفته‌رفته در کانون توجهات قرار می‌گیرند که می‌تواند پایانی برای آلایندگی بالا و همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد. اضافه شدن قابلیت‌های هوشمند می‌تواند بیش از پیش به کاهش هزینه‌های کمپانی‌های ترابری کمک کند؛ چراکه رانندگان کامیون‌های سنگین دستمزد بالایی در قبال رانندگی دریافت می‌کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، فروشگاه‌ زنجیره‌ای والمارت نزدیک به ۵ دستگاه کامیون سما را برای استفاده در کشور آمریکا و ۱۰ دستگاه را برای کانادا سفارش داده‌ است.

از جمله‌ی کمپانی‌های دیگری که کامیون سما را سفارش داده‌اند باید به Meijer Inc اشاره کرد که چهار دستگاه کامیون را با پرداخت ۵۰۰۰ دلار پیش‌پرداخت برای هر کدام، خریداری کرده است. این کمپانی اعلام کرده که خودروهای الکتریکی آزمایش خود را پس داده‌اند و از این‌رو استفاده از نیروی الکتریکی به روشی که تسلا از آن استفاده می‌کند بسیار به‌صرفه‌تر از سوخت‌های فسیلی است.

باید دید آیا تسلا می‌تواند با کامیون الکتریکی تغییرات گسترده‌ای در حوزه‌ی خودروهای سنگین ایجاد کند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات