اچ تی سی نسخه بعدی هدست‌ وایو را با نمایشگر اولترا اچ دی عرضه می‌کند

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مطابق شایعات، اچ‌تی‌سی قصد دارد وضوح نمایشگر نسل آینده هدست‌های واقعیت مجازی خود را ارتقا و قیمت نسخه‌های فعلی را کاهش دهد.
تبلیغات

وقتی حرف از فناوری نوپای واقعیت مجازی به میان می‌آید، بیش از هر چیز تغییر مداوم سخت‌افزار آن به ذهن تداعی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که حتی اولین نسل هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو، آکیولس ریفت و سونی پلی‌استیشن وی‌آر از لحاظ فنی در حال تکامل و بهبود هستند.

با عبور از دوران رشد و نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی نهایی، انتظار می‌رود که هدست وایو برای رقابت با ریفت و همچنین هدست بسیار ارزان آکیولس گو با قیمت کمتری روانه بازار شود.

مطابق گزارش‌ها، اچ‌تی‌سی برای اجتناب از وقوع هم‌جنس‌خواری (اصطلاحی در بازاریابی که به تأثیر منفی محصول جدید بر فروش محصولات قبلی کمپانی اشاره دارد) و ایجاد تمایز میان مدل‌های فعلی و مدل‌های سال ۲۰۱۸، در تلاش است تا وضوح نمایشگر هدست‌های خود را از فول اچ‌دی به اولترا اچ‌دی ارتقا دهد و به تراکم ۸۰۰ پیکسل در اینچ دست یابد.

ناظران بازار بر این باورند که اچ‌تی‌سی وایو ۲، وایو اکلیپس یا نسل دوم هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی با هر اسم دیگری، به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با ابعاد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل مجهز خواهد شد. این تراکم پیکسلی در مقایسه با هدست‌های پلی‌استیشن وی‌آر، وایو و نسل اول آکیولس ریفت که به ترتیب دارای تراکم پیکسلی ۳۸۶، ۴۴۸ و ۴۵۶ هستند، جهشی بزرگ تلقی می‌شود.

سامسونگ که طبق شایعات در حال توسعه‌ی یک نسخه جدید و با وضوح بالا از هدست گیر وی‌آر است، احتمالا کار ساخت این نمایشگرهای جدید را بر عهده خواهد گرفت. از طرفی دیگر از یک تولیدکننده چینی ناشناس هم به‌عنوان تأمین‌کننده احتمالی نمایشگر هدست‌های اچ‌تی‌سی نام برده شده است.

هنوز مشخص نیست که نمایشگرهای امولد هدست وایو فوکوس قرار است با چه کیفیتی عرضه شوند و شاید بهتر باشد که انتظارات خود را کاهش بدهیم. در هر صورت، نسل اول هدست‌های وایو، فوکوس و این هدست‌ اچ‌دی، بیش از پیش جایگاه اچ‌تی‌سی را به‌عنوان پیشگام و طلایه‌دار در بازار هدست‌های واقعیت مجازی تثبیت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات