اپل زمان عرضه‌ی آیفون 10 را کاهش داد

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به افزایش تقاضا برای آیفون 10 و سرعت گرفتن تولید این گوشی، به نظر می‌رسد زمان عرضه‌ی آن یک هفته کمتر شده است.
تبلیغات

درحالی‌که پیش از این خریداران آیفون 10 باید حدود یک ماه برای دریافت گوشی خود صبر می‌کردند، اپل تلاش کرده است با سرعت بخشیدن به تولید انبوه این گوشی و افزایش حجم تولید، زمان عرضه‌ی آیفون ۱۰ را یک هفته دهد. در حال حاضر زمان تحویل پرچم‌دار اپل به دو تا سه هفته رسیده است.

به تازگی وب‌سایت اپل اشاره کرده است که سفارشات آیفون ۱۰ در آمریکا، طی دو تا سه هفته به دست خریداران می‌رسد. پیش‌تر اعلام شده بود این زمان سه تا چهار هفته خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

با توجه به اینکه همزمان با آغاز فروش اولیه‌ی آیفون ۱۰ در ماه نوامبر تمام موجودی این محصول به پایان رسید، اپل با سرعت بخشیدن به تولید این گوشی و برطرف کردن مشکلات تولید، با جدیت تلاش کرده است زمان عرضه‌ی پرچم‌دار جدید خود را کاهش دهد.

برخلاف بهبود زمان عرضه‌ی آیفون ۱۰، همچنان وضعیت موجودی این گوشی در خرده‌فروشی‌ها مانند گذشته است. وب‌سایت اپل‌اینسایدر با بررسی وضعیت چندین شهر مهم آمریکا نتوانسته نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی خاکستری مدل AT&T را در هیچ کدام از فروشگاه‌های خرده‌فروشی پیدا کند.

آیفون ۱۰

گفته می‌شود دوربین TrueDepth که برای سیستم اعتبارسنجی بیومتریک فیس آی‌دی در آیفون ۱۰ استفاده می‌شود، یکی از مشکلات تولید این گوشی است. علاوه بر دوربین دستگاه، نمایشگر امولد سوپر رتینا نیز دلیل دیگری است که باعث شده نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۰، هزار دلار قیمت داشته باشد.

مشکلات تولید آیفون ۱۰ در کنار تقاضای زیادی برای این گوشی، سبب شده است تأمین‌کنندگان از اپل بخواهند که میزان تولید را تا اوایل سال ۲۰۱۸ و تأمین تقاضای فعلی افزایش ندهد. اما با توجه به کاهش زمان عرضه‌ی این گوشی، شاید اپل بتواند سریع‌تر از انتظارات به تقاضای مشتریان پاسخ دهد.

این کاهش زمان نه‌تنها برای اپل و افزایش فروش آیفون 10 خوب است، بلکه می‌تواند به عرضه‌ی محصولات آتی این کمپانی کمک کند؛ چرا که گفته می‌شود آیپد پرو ۲۰۱۸ به فیس آی‌دی و دوربین TrueDepth مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات