هواپیمایی امارات به دنبال راه‌اندازی WiFi با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشتریان هواپیمایی امارات که از هواپیمای بویینگ ۷۷۷ ایکس استفاده می‌کنند، تا سال ۲۰۲۰ به اینترنت با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی خواهند داشت.
تبلیغات

 هواپیمایی امارات قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ ایکس، اینترنت با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه دهد و به همین منظور با شرکت‌های تالِس و اینمارست قرارداد بسته است تا تجهیزات ماهواره‌ای این کار را فراهم کنند.

با توجه به توافق صورت‌گرفته، تمامی هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ ایکس خطوط هوایی امارات در سال ۲۰۲۰ به این سیستم اینترنت مجهز خواهند شد. امارات در حال خرید ۱۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ایکس است و ۱۶۵ فروند از همین مدل را نیز در اختیار دارد.

طبق اعلام هواپیمایی امارات، طی چند سال اخیر بیش از ۲۰۰ میلیون دلار جهت ایجاد بستر ارتباطی مناسب در هواپیماهای این شرکت هزینه شده است و حدود ۸۰۰ هزار مسافر در ماه از این خدمات استفاده می‌کنند. با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت در هواپیما، امارات، تالس و اینمارست در نظر دارند سرمایه‌ سنگینی به راه‌اندازی نسل جدید اینترنت Wi-Fi در پرواز اختصاص دهند.

در حال حاضر، امارات برای مسافران بخش درجه یک و تجاری، اینترنت پرسرعت نامحدود و برای مسافران بخش اقتصادی ، اینترنت رایگان با محدودیت حجمی ۲۰ مگابایت ارائه می‌دهد که پس از اتمام آن، مسافر می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای سرویس خود را دوباره شارژ کند.

اینمارست می‌گوید:

سرویس اینترنتی که در پروازهای خطوط هوایی امارات ارائه می‌شود، از لحاظ سرعت مشابه سرویس‌های اینترنت سیم‌کارت‌ تلفن همراه است. شرکت GX Aviation اولین شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت با سرعت و امنیت بالا در خطوط هوایی است که از طریق اپراتور یکپارچه تأمین می‌شود. این تنها سرویس موجود در بازار است که به مسافران امکان می‌دهد در طول پرواز در اینترنت به گشت‌ و گذار بپردازند، فیلم تماشا کنند و رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنند.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا، در هواپیماهای ایرباس ۳۳۰ و بوئینگ ۷۳۷ خدمات اینترنت ارائه می‌دهد و منتظر یک تکنولوژی بهبود یافته است که این سرویس را برای مسیرهای بین‌المللی نیز فراهم کند.

هواپیمایی کانتاس سرویس رایگان اینترنت را در پرواز بوئینگ ۷۳۷ (VH-XZB) به‌صورت بتا ارائه می‌کند. این هواپیما در مسیر ملبورن، سیدنی و بریزبین پرواز می‌کند. بر اساس آزمایشاتی که در طول این پرواز انجام شد، سرعت دانلود بین ۲.۵۷ تا ۷.۲۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود بین ۰.۲۶ تا ۰.۶۱ مگابیت بر ثانیه درحالت بتا بود. در طی آزمایشات اولیه، ۱۴۰ مسافر به‌صورت همزمان در حال استفاده از اینترنت بودند که میانگین سرعت دانلود ۷ تا ۱۲ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌داد.

در واقع هواپیمایی کانتاس قصد داشت سرعتی معادل ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای هر مسافر فراهم کند؛ ولی در آخر با همکاری کمپانی ویاست که ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای است، تضمین کرد پس از به اتمام رسیدن حالت بتا، سرعت ۱۲مگابیت بر ثانیه را برای هر مسافر فراهم کند. در اوخر ماه سپتامبر این شرکت دومین هواپیمای داخلی بویینگ ۷۳۷ را برای ارائه‌ی سریعتر سرعت و ارتباطی ایمن‌تر به تکنولوژی ویاست مجهز کرد.

انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد ۸۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۳۰ به این سیستم مجهز شوند که در این شرایط، سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر می‌توانند از سرویس اینترنت WiFi در طول پرواز استفاده کنند. با نصب یک آنتن ماهواره‌ای روی هر هواپیما و تعدادی دستگاه دسترسی بی‌سیم، می‌توان اینترنت را در تمام قسمت‌های هواپیما ارائه داد؛ به‌طوری‌که سیگنال اینترنت برای همه مسافران یکسان باشد.

در همین حال، کمپانی ویرجین استرالیا در حال برنامه‌ریزی برای استقرار خدمات بی‌سیم WiFi برای بیش از ۹۰ درصد هواپیماهای بین‌المللی و داخلی خود تا سال ۲۰۱۹ است. در اواخر ماه آوریل این کمپانی یک آزمایش سه‌ماهه از سرویس WiFi خود را در مشارکت با شرکت ارتباطات گوگو و ارائه دهنده‌ ماهواره مخابرات اپتوس آغاز کرد.

کمپانی اپتوس دارای بیشترین تعداد ماهواره برای پوشش استرالیا و نیوزلند است و ۵ ماهواره در مدار زمین دارد که پوشش منطقه‌ای را انجام می‌دهند.

کمپانی گوگو تأمین‌کننده‌ی سرویس اینترنت هواپیمایی دلتا است. این هواپیمایی که در مسیر استرالیا و آمریکا فعالیت می‌کند، از آنتن دوگانه، (یکی برای ارسال و دیگری برای دریافت سیگنال) بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات