تیزر جدید لامبورگینی اوروس؛ قابلیت سواری در برف

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک تیزر جدید، نشان داده می‌شود که لامبورگینی اوروس از حالت Neve برای رانندگی در برف استفاده می‌کند. این خودرو، تنظیمات متنوعی هم برای حرکت در مسیرهای شنی و آف‌رود خواهد داشت.
تبلیغات

درحالی‌که به زمان رونمایی رسمی لامبورگینی اوروس در تاریخ ۱۳ آذر امسال نزدیک می‌شویم، خودروساز ایتالیایی تیزر‌های متعددی از این شاسی‌بلند منتشر می‌کند. اخیرا ویدیویی با موضوع معرفی قابلیت‌های این SUV پرفورمنس منتشر شده است که از امکان سیر و سفر با آن در جاده‌های برفی پرده بر‌می‌دارد. این درحالی است که بسیاری به این موضوع شک داشتند یک خودروی پرفورمنس بتواند از پس چنین کاری بربیاید.

گزینش‌گر حالت‌های مختلف رانندگی اوروس؛ آنیما (Anima) تنظیمات جدیدی در بر دارد و خودرو علاوه بر حالت‌های Strada، Sport و Corsa حالت‌های جدیدی برای عبور از مسیر‌های شنی، بیابانی و برفی دارد که به ترتیب Sabbia، Terra و Neve نام دارند. البته در کلیپ فعلی، لامبورگینی خیلی دقیق به جزئیات هر کدام از این حالت‌ها و تغییرات آن در سواری و فرمان‌پذیری نمی‌پردازد؛ اما حالت برفی ظاهرا آستانه فعال‌سازی سیستم‌های چسبندگی و ثبات را کاهش می‌دهد. به این ترتیب ممکن است ورودی‌ها و کنش دریچه گاز روان و نرم‌تر شود تا مانع سر خوردن و در جا چرخیدن چرخ‌ها باشد.

لامبورگینی انتظار دارد که اوروس موفقیت چشم‌گیری برای این شرکت رقم بزند و طی چند سال، حدود نیمی از فروش این برند را به خود اختصاص دهد. با در نظر گرفتن قیمت ۲۰۰ هزار دلاری اوروس و عرضه ۳۵۰۰ واحد از این شاسی‌بلند در سال؛ خودروساز ایتالیایی سود هنگفتی به جیب خواهد زد.

لامبورگینی اوروس با پیشرانه پیش‌فرض ۴ لیتری بیتوربو V8 با قدرت ۶۵۰ اسب‌ بخار (۴۸۴ کیلووات) عرضه خواهد شد و البته در آینده از سایر گزینه‌های پیشرانه و قوای محرکه از قبیل نسخه پلاگین هیبریدی و حتی شاید نسخه تمام الکتریکی هم رونمایی می‌شود.

اوروس روی پلتفرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن سوار شده است. این پلتفرم در شاسی‌بلند‌های پرزرق‌وبرقی همچون آئودی Q7، پورشه کاین و بنتلی بنتایگا هم دیده می‌شود. برای لامبورگینی اوروس یک سیستم فرمان و هدایت چهارچرخ هم در نظر گرفته شده است تا با ارائه فرمان‌پذیری تیزتر، با رفتار و حرکت اسپرت خودرو هماهنگی ایجاد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات