تماشای گذر ۷۷ سال زمان بر جیپ رانگلر

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از محبوب‌ترین و سرسخت‌ترین شاسی‌بلندهای آف‌رودر جهان، جیپ رانگلر است. در ادامه ویدئویی از روند تغییرات و ریشه‌های این جیپ پرطرفدار برای شما آماده کرده‌ایم.
تبلیغات

جیپ و بخصوص مدل رانگلر آن، یک شاسی‌بلند تمام‌عیار و نام‌آشنا برای طرفداران آف‌رود است. اولین نسل از جیپ رانگلر در سال ۱۹۸۶ عرضه شد؛ این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل افسانه‌ای، در طی ۳۰ سال، تغییرات مهمی در قوای فنی و بدنه تجربه کرده است تا به نسل چهارم این مدل که اخیرا معرفی شد، برسد. اما ریشه‌ی آف‌رود بودن جیپ به حدود ۷۷ سال قبل بازمی‌گردد.

خودروی شناسایی بنتام / Bantam Reconnaissance Car

نسل اول جیپ رانگلر، با الهام از خودروی شناسایی بنتام (Bantam Reconnaissance Car)، به اختصار BRC، محصول سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. BRC یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل بود که شباهت فراوانی به جیپ رانگلر امروزی داشت. BRC شروع مسیر پرفرازونشیب خودروهای دو دیفرانسیل معروفی چون ویلیس ام‌بی (Willys MB)، جیپ CJ5 و رانگلر در طی ۴۰ سال بود.

در ویدئوی منتشرشده توسط کانال یوتیوب دونات مدیا، گذر زمان بر جیپ رانگلر از مدل BRC سال ۱۹۴۰ تا مدل جدید جیپ اسکرامبلر ۲۰۱۸ به تصویر کشیده شده است. بر اساس شایعات منتشرشده، اسکرامبلر جدید بر پایه‌ی رانگلر ساخته شده است و احتمالا به پیشرانه‌ی دیزل هم مجهز خواهد بود.

Jeep wrangler 2018

بر اساس شایعات موجود، جدیدترین نسل  جیپ رانگلر که به‌زودی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به‌طور رسمی رونمایی می‌شود، از پیشرانه‌ی توربوشارژ دو لیتری در مدل استاندارد و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل پنتاستار کرایسلر بهینه‌شده‌ استفاده می‌کند. مصرف سوخت مدل V6 جیپ رانگلر با جعبه‌دنده‌ی دستی به‌صورت ۱۳.۸ / ۱۰.۲ / ۱۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی/بزرگراه/شهر اعلام شده است.

Jeep wrangler 2018

جزئیات بیشتر مدل ۲۰۱۸ جیپ رانگلر و اسکرامبلر با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس منتشر خواهد شد؛ علاوه بر ارائه‌ی پیشرانه‌های کم مصرف‌تر و پیشرفته‌ترین سیستم چهار چرخ محرک جیپ، بیش از ۲۰۰ قلم تجهیزات و لوازم جانبی موپار (Mopar) برای نسل جدید رانگلر در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی فول آپشن رانگلر ۲۰۱۸، احتمالا حدود ۳۰ هزار و ۴۴۵ دلار قیمت خواهد خورد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم بیننده‌ی گذر زمان و روند تغییرات جیپ رانگلر باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات