جدول توزیع نسخه‎های مختلف اندروید در ماه نوامبر منتشر شد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه نوامبر، به این موضوع اشاره دارد که سهم اندروید اوریو با رشد ۰.۱ درصدی همراه بوده است.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی نرخ توزیع نسخه‌‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید را برای ماه نوامبر منتشر کرده است و اطلاعات به‌دست‌آمده، به این موضوع اشاره دارد که سهم سیستم‏‌عامل اندروید با ۰.۱ درصد افزایش به ۰.۳ درصد رسیده است؛ در ماه اکتبر، سیستم‌عامل اندروید اوریو در میان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید، تنها ۰.۲ درصد سهم داشت.

نسخه دیگری که با افزایش سهم مواجه بوده، سیستم‌عامل اندروید نوقا است؛ گوگل دو سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ و اندروید ۷.۱ را نوقا می‌نامد که هر دو با افزایش سهم در ماه نوامبر مواجه بوده‌اند. باید اشاره کرد که سهم سیستم‌عامل اندروید نوقا در مجموع ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

سهم ۰.۳ درصدی سیستم‌عامل اندروید اوریو چشمگیر نیست اما منطقی به‌ نظر می‌رسد؛ این موضوع بدین علت است که تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند با اندروید اوریو به بازار عرضه شده‌اند. گوشی‌های پیکسل ساخت گوگل از سیستم‌عامل اندروید اوریو بهره می‌گیرند و برخی از گوشی‌های نکسوس نیز به اندروید اوریو به‌روزرسانی شده‌‌اند. تنها شرکت سونی با معرفی اکسپریا ایکس‌زد ۱ و شرکت هواوی با معرفی میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را به همراه محصولات خود ارائه می‌دهند.

پرچم‌داران اخیر شرکت سامسونگ، ال‌جی و حتی برخی از گوشی‌های موتورولا که به‌تازگی وارد بازار شده است، همچنان از اندروید نوقا استفاده می‌کنند. در مقایسه با سال گذشته، باید اشاره کرد که سهم اندروید اوریو با سهم سیستم‌عامل اندروید نوقا در ماه نوامبر گذشته برابر است.

سایر نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید از جمله مارشمالو (اندروید ۶.۰)، لالی‌پاپ (اندروید ۵.۰ و ۵.۱)، کیت‌کت (اندروید ۴.۴) و ...، با کاهش سهم خود در ماه گذشته مواجه شده‌اند. با وجود کاهش سهم ۱.۱ درصدی سیستم‌عامل اندروید مارشمالو، این نسخه همچنین صدرنشین است و بیشتر گوشی‌های اندروید از این نسخه استفاده می‌کنند. در واقع، همچنان نزدیک به ۳۰.۹ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به مارشمالو مجهز شده‌اند.

با وجود عبور سهم اندروید نوقا از ۲۰ درصد، این نسخه با اختلاف نه‌چندان زیاد همچنان در رتبه سوم پرمصرف‌ترین نسخه سیستم‌عامل اندروید قرار دارد؛ لالی‌پاپ (شامل اندروید ۵.۰ و ۵.۱) روی نزدیک به ۲۷.۲ درصد از گوشی‌های اندروید اجرا می‌شود که رقم قابل‌ ملاحظه‌ای به‌حساب می‌آید. اندروید کیت‌کت با افت ۰.۷ درصدی سهم خود در طی ماه گذشته مواجه بوده است. سهم سایر نسخه‌ها نزدیک به ۰.۱ درصد در طی ماه گذشته، افت پیدا کرده است؛ البته سهم اندروید ۲.۳ و اندروید ۴.۰ همچنان با یک‌دیگر برابر و ۰.۵ درصد است. می‌توانید سهم هر یک از نسخه‏‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید را برای ماه نوامبر در جدول زیر مشاهده کنید:

سهم نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید برای ماه نوامبر

نسخه

سهم قبلی (برحسب درصد) 

سهم فعلی (برحسب درصد)

تغییرات نسبت به ماه گذشته (برحسب درصد)

اندروید ۲.۳

۰.۶

۰.۵

۰.۱-

اندروید ۴.۰

۰.۶

۰.۵

۰.۱-

اندروید ۴.۱

۲.۳

۲.۲

۰.۱-

اندروید ۴.۲

۳.۳

۳.۱

۰.۲-

اندروید ۴.۳

۱.۰

۰.۹

۰.۱-

اندروید ۴.۴

۱۴.۵

۱۳.۸

۰.۷-

اندروید ۵.۰

۶.۷

۶.۴

۰.۳-

اندروید ۵.۱

۲۱

۲۰.۸

۰.۲-

اندروید ۶.۰

۳۲

۳۰.۹

۱.۱-

اندروید ۷.۰

۱۵.۸

۱۷.۶

۱.۸+

اندروید ۷.۱

۲.۰

۳.۰

۱.۰+

اندروید ۸.۰

۰.۲

۰.۳

۱.۰+

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات