پیشرانه‌های احتراقی تا سال ۲۰۵۰ منقرض خواهند شد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌‌‌ی مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی تویوتا، پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ از چرخه تولید خارج خواهند شد.
تبلیغات

تویوتا در بحث خودروهای الکتریکی یکی از پیشگامان است. این شرکت خودروسازی، ۱۲ درصد بازار ایالات متحده و تقریبا ۴ درصد بازار اروپا را در کلاس خودروهای الکتریکی در اختیار دارد. در بحث فروش جهانی نیز تقریبا ۴۳ درصد از خودروهای الکتریکی کل جهان، توسط تویوتا به تولید می‌رسند. بنابراین تعجبی ندارد که تویوتا پبش‌بینی کند خودروهایی با پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ به‌طور کامل منقرض خواهند شد.

چنین ادعایی از سوی سیجیو کوزوماکی، رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی پیشرفته مهندسی تویوتا عنوان شده است. وی اعتقاد دارد که در آینده مقررات زیست محیطی به حدی سخت خواهند شد که امکان تولید خودرو با پیشرانه‌ی احتراق داخلی وجود نخواهد داشت و به این ترتیب چنین وضعیتی، روند توسعه‌ی خودروهای الکتریکی را سرعت خواهد بخشید. در نهایت این مقررات زیست‌محیطی سنگین سبب خواهد شد فروش جهانی خودروهای پیشرانه‌ی احتراق داخلی متوقف شود. کوزوماکی در این باره می‌گوید: «ما انتظار داریم انتشار دی اکسید کربن خودروها تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۹۰ درصد نسبت به مدل‌های سال ۲۰۱۰، کاهش یابد. اما برای دست‌یابی به چنین هدفی تا سال ۲۰۴۰، پیشرانه‌های احتراق داخلی کنار خواهند رفت و دیگر به‌تنهایی مورد استفاده قرار نخواهند گرفت و احتمالا برای خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبرید استفاده خواهند شد.»

تویوتا

تویوتا تا پایان این دهه، اولین خودروی تمام الکتریکی خود را وارد بازار خواهد کرد که از باتری‌های لیتیوم-یونی بهره می گیرد و می‌تواند با هر بار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت بپیماید. این خودرو ساز همچنین امیدوار است در اوایل دهه‌ی ۲۰ بتواند نسل جدید باطری‌های خشک را تولید کند. تکنولوژی این باطری‌ها کمک بزرگی به سازندگان خودرو برای ایجاد راندمان بالاتر خواهد کرد؛ چون باتری‌های خشک، ابعاد کوچک‌تری نیز دارد.

در انتها کوزوماکی اشاره کرد:

تویوتا بیشترین تعداد اختراعات را در بحث باطری‌ها در اختیار دارد و برای توسعه خودروهایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، بیشترین تلاش‌ها را کرده است. به این ترتیب فکر می‌کنیم که تویوتا در آینده، فاصله‌ی بسیار از رقیبان خود خواهد داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات