تسلا مشتریان خود را از دست نداده است

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، با وجود مشکلات فراوان تسلا و تاخیر در تحویل سفارش مدل 3، متقاضیان این خودروی الکتریکی سفارش خود را لغو نکرده‌اند.
تبلیغات

پس از مشکلات فراوان تسلا در ماه‌های گذشته، تولید مدل 3 کاملا بر اساس برنامه‌ی پیش‌بینی شده پیش نمی‌رود و تحویل سفارشات با تاخیرهای چند ماهه مواجه شده است. هدف تسلا، تولید هفتگی پنج هزار دستگاه مدل 3 بود که این تعداد به چند صد دستگاه در هفته محدود شده است. اما بنظر می‌رسد که طرفداران این شرکت، همچنان به روند صعودی آن امیدوار هستند.

تسلا مدل 3 Tesla

دریافتن تعداد دقیق کسانی که سفارش مدل 3 خود را لغو کرده‌اند کار آسانی نیست، ولی بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg)، متقاضیان محصولات تسلا هنوز هم منتظر تحویل سفارش هستند. کارشناسان بلومبرگ با ۲۰ نفر از کسانی که تسلا مدل 3 را پیش خرید کرده‌اند تماس گرفتند؛ با این که ۲۰ نفر تعداد بالایی نیست، ولی هیچکدام از آن‌ها سفارش خود را لغو نکرده بودند. در واقع انتظار می‌رود که پس از منتشر شدن مشکلات تسلا در رسانه‌ها و تاخیر چند ماهه در تحویل سفارش‌های مشتریان، حداقل یک نفر از این تعداد لغو سفارش کرده باشد.

برایان لاولی، یکی از افرادی که منتظر تحویل سفارش مدل 3 است، می‌گوید:

فقط می‌خواهم که تسلا، مدل 3 را بدون مشکل و کامل عرضه کند، حتی اگر ۶ ماه بیشتر هم طول بکشد؛ من این تاخیرها را به معنی تضمین کیفیت تلقی می‌کنم.
تسلا مدل 3 Tesla

اما متاسفانه، بنظر می‌رسد که تولید پایین تسلا مدل 3، برای تضمین کیفیت محصولات نیست. بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC، تحلیل‌گر موسسه‌ی برنشتاین (Bernstein)، تونی ساکوناگی کیفیت مدل 3 تسلا را راضی کننده نمی‌بیند. ساکوناگی گفت:

بر اساس چیزی که ما در دو مدل تهیه شده برای تست دیدیم، همانطور که انتظار می‌رفت، آنچنان تاثیربرانگیز نبود و کیفیت مونتاژ نسبتا پایین بود. البته بنظر ما، این مورد برای خریداران آینده‌ی تسلا زیاد تاثیر منفی نخواهد داشت (شاید حتی خود آن‌ها هم متوجه این مورد نشوند)، اما شاید با ادامه‌ی این روند، برند تسلا و احتمالا شبکه‌ی سرویس‌دهی آن با مشکل روبرو شود.
تسلا مدل 3 Tesla

یک تحلیل‌گر دیگر معتقد است که علاقه به تسلا، فراتر از طرفداری محض به یک برند است. تحلیل‌گر موسسه‌ی نومورا (Nomura)، رومیت شا معتقد است که کیفیت ساخت پایین تسلا، در فروش مدل 3 تاثیر چندانی نخواهد گذاشت:

بنظر ما مردم علاقه‌ی عمیقی به برند تسلا پیدا کرده‌اند که حتی از مسئله‌ی وفاداری به یک برند هم مهم‌تر است؛ چرا که بیشتر این علاقه در افرادی دیده می‌شود که حتی تا بحال یک محصول از تسلا را هم خریداری نکرده‌اند. نزدیک‌ترین مورد برای مقایسه با این موضوع، علاقه به آیفون است.

به‌تازگی مقامات تسلا برای افزایش سرعت تولید، خط تولید کاملا اتوماتیک پربیکس (Perbix) را خریداری کردند. اما بر اساس پیماپش اولیه‌ی بلومبرگ، بنظر می‌رسد که تولید هفتگی پنج هزار دستگاه مدل 3 چندان هم مهم نیست. متقاضیان منتظر دریافت سفارش خود هستند و به زمان تحویل آن‌ اهمیت نمی‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات