لحظات احساسی و زیبای تاریخ گرندپری برزیل مسابقات فرمول یک

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
گرندپری برزیل مسابقات فرمول یک همیشه دستخوش لحظات بسیار جذاب و احساسی بوده است که در ادامه ۱۰ نمونه از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

گرندپری برزیل به‌عنوان ایستگاه آخر مسابقات فرمول یک، همواره جذابیت‌های زیادی به همراه داشته است. از پیروزی و شکست در آخرین لحظات گرفته تا خداحافظی بزرگان دنیای فرمول یک، باعث شده است پیست خوزه کارلوس در اینترلاگوس شاهد لحظات احساسی فراموش‌نشدنی در تاریخ فرمول یک شود. 

۱۰- قهرمانی جنسن باتن و برگزاری جشن پیروزی با پدر خود

جان باتن یکی از رانندگان حرفه‌ای رالی بود. وی موفقیت‌ چندانی در دنیای حرفه‌ای اتومبیلرانی کسب نکرد؛ اما به آموزش رانندگی حرفه‌ای به پسر خود از سنین کودکی پرداخت تا جنسن باتن یکی از مطرح‌ترین راننده‌های بریتانیایی جهان شود. جان و جنسن باتن رابطه‌ی بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند؛ به‌نحوی که جان در تمامی مسابقات در گاراژ و از نزدیک، رقابت پسر خود را تماشا و وی را همراهی می‌کرد.

 در سال ۲۰۰۹ جنسن باتن با تیم براون موفق به قهرمانی در فرمول یک شد که جشن وی با پدرش در گرندپری برزیل یکی از لحظات به یادماندنی این رویداد است.

۹- از هوش رفتن نلسون پیکه روی سکو 

نلسون پیکه قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یک و یکی از رانندگان محبوب برزیلی دنیای فرمول یک است که در سال ۱۹۸۲ موفق به فتح گرندپری در کشور خود شد. استرس و خستگی ناشی از مسابقه به حدی بود که پیکه روی سکو از حال رفت.

۸- در آغوش گرفتن فانجیو توسط آیرتون سنا

سال ۱۹۹۳ یکی از به‌یادماندنی‌ترین فصل‌های مسابقات فرمول یک بود. در این سال شاهد آخرین رقابت آیرتون سنا و آلن پراست بودیم. پراست در انتخای فصل ۱۹۹۳ از مسابقات فرمول یک خداحفظی کرد و سنا در فصل ۹۴ پس از تصادف در حین مسابقه از دنیا رفت. آخرین قهرمانی سنا در کشور خود و در آغوش گرفتن فانجیو (قهرمان ۵ دوره مسابقات فرمول یک) در پودیوم، یکی از لحظات به‌یادماندنی گرندپری برزیل است.

۷- خداحافظی میشائیل شوماخر از فرمول یک

shumacher

در سال ۲۰۱۲ و پس از سه سال رانندگی برای مرسدس بنز، میشائیل شوماخر افسانه‌ی مسابقات فرمول یک در گرندپری برزیل خداحافظی کرد. 

۶- قهرمانی کیمی رایکونن در سال ۲۰۰۷

kimi raikkonen champion

آخرین عنوان قهرمانی فراری در مسابقات فرمول یک به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد؛ جایی که کیمی رایکونن راننده‌ی فعلی این تیم در گرندپری برزیل و با اختلاف ۱ امتیاز لوئیس همیلتون را پشت سر گذاشت و عنوان قهرمانی خود را جشن گرفت. 

۵- خروج روبنس باریچلو از مسابقه در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳

روبنس باریچلو یکی دیگر از رانندگان برزیلی فرمول یک است که با توجه به شایستگی‌های فراوان موفق به قهرمانی در این مسابقات نشد. باریچلو دو بار و در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ درحالی‌که پیشتاز رقابت گرندپری برزیل بود، با بروز مشکل در خودرو مجبور به کناره‌گیری از مسابقه شد تا موفق به چشیدن طعم قهرمانی در کشور خود نشود.

۴- قهرمانی فرناندو آلونسو در سال ۲۰۰۵

f1 alonso champion

اولین قهرمانی فرناندو آلونسو در سال ۲۰۰۵ یکی از مهم‌ترین اتفاقات مسابقات فرمول یک بود؛ جایی که این راننده‌ی اسپانیایی با قهرمانی در گرندپری برزیل موفق به شکست میشائیل شوماخر و قطع روند پیروزی‌های وی پس از ۵ دوره قهرمانی پیاپی شد. 

۳- تصادف و خروج فیلیپه ماسه از مسابقه در سال ۲۰۱۶

فیلیپه ماسا یکی دیگر از رانندگان محبوب برزیلی مسابقات فرمول یک است. سال گذشته فیلیپه ماسا اعلام کرد که در انتهای فصل ۲۰۱۶ از دنیای فرمول یک کناره‌گیری خواهد کرد. وی با تصادف در گرندپری خانگی خود موفق به اتمام مسابقه نشد تا در میان اشک هواداران برزیلی به پیت‌‌استاپ بازگردد.

۲- اشک ماسا و قهرمانی همیلتون در سال ۲۰۰۸

massa crying f1

گرندپری برزیل سال ۲۰۰۸ یکی از جذاب‌ترین و عجیب‌‌ترین لحظات تاریخ مسابقات اتومبیلرانی را به خود دید. در حالی که رقابت شدیدی بین فیلیپه ماسا و لوئیس همیلتون برای کسب عنوان قهرمانی در جریان بود، ماسا با کسب جایگاه اول در حال برگزاری جشن قهرمانی خود بود و گاراژ فراری نیز به خوشحالی مشغول بودند. اما لوئیس همیلتون در دور پایانی مسابقه با عبور از تیمو گلوک رده‌ی پنجم را از آن خود کرد تا با یک امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۰۸ شود.

شوک گاراژ فراری و پدر فیلیپه ماسا در کنار خوشحالی مهندسان مک‌لارن یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات مسابقات فرمول یک است. قطعا اشک‌های فیلیپه ماسا روی سکوی قهرمانی گرندپری برزیل ۲۰۰۸ هیچگاه از ذهن هواداران فرمول یک پاک نخواهد شد.

۱-  اولین قهرمانی آیرتون سنا در برزیل، سال ۱۹۹۱

آیرتون سنا سومین قهرمانی در مسابقات فرمول یک را در سال ۱۹۹۱ از آن خود کرد. با این حال وی پیش از گرندپری برزیل ۹۱ موفق به قهرمانی در کشور خود نشده بود. سنا در رقابتی جذاب در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی در برزیل شد که فشار شدید مسابقه و عدم توانایی وی در خروج از خودرو، از لحظات به‌یادماندنی گرندپری برزیل است.

ayrton senna   champion
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات