میانبری برای پشت کنکوری‌ها

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
همیشه برای پشت کنکوری‌ها فاجعه از زمانی آغاز می‌شود که باید علاوه بر درس و تست و کلاس آموزشی پول هنگفتی بابت خرید کتاب آموزشی بدهند.
تبلیغات

از یک طرف ساده‌ترین کتاب آموزشی هم دیگر زیر ۱۰ هزار تومان فروخته نمی­‌شود و از طرف دیگر برای هر درس حداقل دو کتاب آموزشی نیاز است. برای این هدف باید صدها هزار تومان خرج کرد آن هم در حالی که نهایت استفاده از این کتاب بیشتر از ۹ تا ۱۰ ماه نمی‌شود.

همه این­ها به کنار تصور کنید که باید ساعت­‌ها از وقت خود را به گشتن در راسته کتابفروشی‌­های شهرتان بگذرانید. مگر کلا چقدر وقت دارید که تازه بخش اعظم آن را این‌طور بیهوده از دست بدهید. یقینا اگر می­‌توانستید به کتاب­ آموزشی مورد نیازتان در حالی که در خانه نشسته­‌اید دسترسی پیدا کنید، حداقل ۸ ساعت جلو می‌­افتادید.

خرید اینترنتی کتاب­‌های آموزشی برای رسیدن به این هدف مسیر بسیار سریعی است. لطفا وسواس تمیز یا کثیف بودن  کتاب را کنار بگذارید که زمان اینجا اهمیت بیشتری تا این حساسیت­‌ها دارد. شاید کتابتان دیگر بوی نو ندهد، اما در عوض ارزش زمان را دانسته‌­اید و یک قدم از رقیب‌­هایی که در حال گز کردن بازار هستند جلو افتاده‌­اید.

یک جلد کتاب زیست نقره­‌ای یک انتشارات به همراه پاسخنامه در بازار حدود ۶۰ هزار تومان است، اما همین کتاب در دیوار با قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده ­است. تفاوت قیمت بازار و دیوار در همه کتاب‌­ها مشهود است. البته به سال چاپ دقت کنید چراکه ممکن است کتاب کنکور شما با تغییراتی همراه شده باشد که در کتاب آموزشی نباشد.

اگر هم کتابی را که خواستید پیدا نکردید راه برای شما باز است. مانند بسیاری از افراد مشخصات کتاب را ثبت کرده و محله­ را مشخص کنید. حتی مانند یکی از آگهی­‌ها می‌­توانید تاکید کنید که کتاب‌­ها قدیمی‌­تر از چاپ ۹۴ نباشد.

 طبیعتا وقتی از مجموعه سوالات کنکور حرف می­‌زنیم مقصود فقط کنکور کارشناسی نیست. برای مثال کل کتاب­‌های کنکور کارشناسی ارشد مشاوره را از دیوار با ۱۰ هزار تومان می‌­توانید خریداری کنید. یا در مثالی دیگر کتاب کنکور حسابداری هم در این بازار متنوع اینترنتی پیدا می‌­شود. از طرف دیگر کتاب­‌های پزشکی که به گران‌قیمت بودن شهرت دارند در دیوار به وفور یافت می‌شوند.

فارغ از هر امتحان و کنکوری خرید کتاب دست دوم زبان هم این‌ ­روزها در بورس است. کتاب­‌های oxford، interchange ،english result و کتاب­های زبان فرانسوی یا زبان­‌های دیگر در دیوار کم و بیش راحت پیدا می‌­شود.

بعضی از فروشنده­‌های دیوار که دیگر به اموالشان آتش زده‌­اند. مثلا یکی از آگهی‌­ها از این حکایت می‌­کند که فروشنده وقت جدا کردن کتاب­‌های کنکور را ندارد و دو جعبه کتاب آموزشی کنکور را با تعداد ۲۰۰ جلد ۲۲ هزار تومان می‌­فروشد.

اگر اهل دادن امتحان المپیاد هم هستید بهتر است کتاب‌­های تست این آزمون سخت را از همین راه تهیه کنید و حتی از فروشنده این کتاب­‌ها مشورتی بگیرید.

یکی از دلایل دیگری که شما را برای خرید کتاب آموزشی می‌­تواند پشت لپ تاپ بکشاند کمک کردن به دیگران است. برای مثال اگر خانواده نیازمندی شناسایی کرده‌­اید که توانایی خرید لوازم مدرسه را ندارد می­‌توانید برای خرید کتب درسی مورد نیاز فرزندان خانواده از طریق دیوار اقدام کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات