بنتلی کنتیننتال GT3 رونمایی شد

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنتلی کنتیننتال به‌عنوان یک خودروی لوکس و گران‌قیمت شناخته می‌شود؛ اما این شرکت خودروسازی با رونمایی از کنتیننتال GT3 نسخه‌ای کاملا متفاوت از این خودرو را به‌ نمایش گذاشته است.
تبلیغات

اوایل آبان‌ماه سال جاری، بنتلی با معرفی مدل کنتیننتال GT3 روی دیگری از مدل پر زرق‌وبرق کنتیننتال را به‌ نمایش گذاشت. این خودرو مجوز تردد در جاده‌های عمومی ندارد و تنها می‌تواند در پیست‌های مسابقه خودنمایی کند. اگرچه ظاهر این خودرو با مدل لوکس کنتیننتال شباهت‌هایی دارد؛ اما در این خودروی مسابقه‌ای خبری از خطوط نرم و خمیده در بدنه نیست. در قسمت جلوی خودرو یک اسپلیتر از جنس فیبر کربن و در عقب خودرو یک بال بسیار بزرگ نصب شده است. سپر جلوی خودرو با وجود فضاهای تعبیه‌شده برای نفوذ هوا، ظاهری خشن به این خودروی انگلیسی بخشیده و در عقب خودرو دیفیوزر بسیار بزرگ نصب‌شده، ظاهر خشن این اتومبیل را تکمیل می‌کند. برای بهینه کردن ظاهر این خودرو از لحاظ آیرودینامیک، بنتلی از آزمایش‌های تونل باد کمک گرفته و بهینه‌ترین حالت را از لحاظ آیرودینامیکی خلق کرده است.

بنتلی کنتیننتال GT3

مدل کنتیننتال GT که مجوز تردد در خیابان‌های عمومی دارد، به یک پیشرانه W شکل ۱۲ سیلندر با حجم ۶ لیتر مجهز است و می‌تواند قدرتی معادل ۶۲۶ اسب بخار تولید کند؛ ولی مدل GT3 به یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر مجهز شده است. به‌علاوه، سیستم روغن‌کاری خشک، سوپاپ‌های تزریق سوخت و سیستم اگزوز این خودرو تغییر کرده‌اند و همگی با نمونه‌های جدید‌تر و بهینه‌تر جایگزین شده‌اند. GT3 به سیستم مدیریت ساخت کمپانی Cosworth مجهز است. پیشرانه این خودرو به دو توربوشارژر مجهز شده است و در صورت عدم اعمال محدودیت بر آن، قدرت تولیدی پیشرانه به بیش از ۵۵۰ اسب‌ بخار می‌رسد. برای اطمینان از مهار هرچه بهتر این هیولای پرقدرت، بنتلی علاوه‌ بر طراحی ترمزهای جدید، سیستم تعلیق این خودرو را نیز اصلاح کرده است.

بنتلی کنتیننتال GT3

تیم موتوراسپرت شرکت بنتلی با بهره‌گیری از پنل‌های فیبر کربنی در بدنه و حذف امکانات داخلی، توانسته است وزن این خودروی مسابقه‌ای را به کم‌تر از ۱۳۰۰ کیلوگرم برساند که در مقایسه با کنتیننتال استاندارد حدود ۹۴۴ کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است. کنتیننتال GT3 جدید در حال‌ حاضر وارد فاز آزمایشی ۶ ماهه شده است و در خردادماه سال آینده برای فروش عرضه خواهد شد. اولین رونمایی رسمی از این خودرو در افتتاحیه مسابقات کاپ استقامت بلنکپین (Blancpain) در مونزای ایتالیا برنامه‌ریزی شده که قرار است در اول و دوم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار شود.

بنتلی کنتیننتال GT3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات