رکوردشکنی پورشه 911 توربو S

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک ویدیوی تازه منتشرشده، پورشه 911 توربو S توانسته است در زمان ۸.۹ ثانیه مسیر ۴۰۰ متر را طی کند.
تبلیغات

پورشه‌ی 911 توربو S با زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای خود، از سریع‌ترین خودروهای اسپرت دنیا محسوب می‌شود. با مقایسه شتاب خارق‌العاده این خودرو با زمان‌گیری ۲.۴ ثانیه‌ای بوگاتی شیرون ۱۵۰۰ اسب بخاری، به قدرت واقعی و عملکرد بی‌نقص مهندسی پورشه پی‌می‌بریم.

با این حال، بعضی از عاشقان سرعت عقیده دارند که هنوز هم می‌توان عملکرد این خودرو را بهبود بخشید. گروهی از مهندسان ترکیه‌ای، که تحت عنوان Esmotor فعالیت می‌کنند و تعدادی از سریع‌ترین خودروهای تیم Ekanoo را ساخته‌اند، در اقدامی جدید، به تقویت یک دستگاه پورشه 911 توربو S پرداخته‌اند. بر اساس ادعای گروه ایس‌موتور، با تغییرات انجام‌شده روی این خودرو، قدرت و گشتاور منتقل‌شده به چرخ‌های آن به‌ترتیب به ۱۰۷۳ اسب بخار و ۱۳۹۴ نیوتن‌متر رسیده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، قدرت واقعی تولیدی پیشرانه این خودرو معادل ۱۲۰۰ اسب بخار است که پس از کسر تلفات مکانیکی، ۱۰۷۳ اسب بخار آن به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

تیم مسابقه Ekanoo در صفحه رسمی فیسبوک خود گفته است:

مدتی بود که از مسابقات درگ دور بودیم. چه بهتر که فصل جدید را با رکوردشکنی شروع کنیم.

این خودرو توانسته است مسیر ۴۰۰ متری مسابقه را در ۸.۹۹ ثانیه طی کند و با سرعت ۲۵۹ کیلومتر بر ساعت از خط پایان بگذرد و رکورد سریع‌ترین پورشه 911 از نسل 991.1 را به‌ دست آورد. به‌علاوه، این خودرو اولین پورشه مجهز به سیستم PDK است که توانسته فاصله ۴۰۰ متر را در کم‌تر از ۹ ثانیه طی کند. با توجه به هوای گرم و شتاب‌گیری نه‌چندان خوب این خودرو در ویدیوی منتشرشده، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک و با ایجاد تغییرات جهت کاهش وزن خودرو، رکورد ثبت‌شده بهبود یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات