مرسدس بنز کلاسیک با پیشرانه‌ی مدرن AMG معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت آلمانی مکاترونیک، با بازسازی و ارتقاء مدل کلاسیک مرسدس‌بنز W111، پیشرانه‌ی V8 AMG را روی این کوپه‌ی زیبا نصب کرده است.
تبلیغات

امروزه بازسازی خودروهای کلاسیک با قطعات مدرن و پیشرفته به بازاری انحصاری و خاص تبدیل شده است؛ برای مثال شرکت‌های سینگر (Singer) و آیکون (Icon) با بهینه‌سازی پورشه 911 و تویوتا FJ، عطش علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک را بیش از همیشه فعال برانگیخته‌اند. یکی دیگر از این نمونه‌ها، شرکت «مهندسی مکاترونیک» واقع در شهر پلایدلسهایم آلمان است؛ این شرکت به جای بازسازی و ارتقاء مدل‌های اسپرت کلاسیک مانند پورشه 911 یا شاسی‌بلندی همچون تویوتا FJ، به سراغ خودروی لوکس و دو درب بنز رفته است.

مرسدس بنز W111

بنز W111 کوپه که در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ تولید می‌شد (W111 کد شاسی محصولات مرسدس از سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ بود)، جدیدترین محصول شرکت آلمانی مهندسی مکاترونیک است. مدل بهینه‌شده به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۵ لیتری با ۳۶۰ اسب بخار مجهز شده است؛ این پیشرانه همان پیشرانه‌ی موجود در مدل مرسدس AMG SLK 55 است. قیمت تمام‌شده‌ی این خودروی به‌یاد‌ماندنی با بهینه‌سازی تیم مهندسی مکاترونیک، ۴۶۴ هزار دلار است.

مرسدس بنز W111

علاوه بر پیشرانه‌ی پرقدرت جدید، سیستم ترمز ABS سفارشی و جدید، شاسی مدرن و موارد ایمنی و راحتی مانند کمربند ایمنی سه اتصالی در بنز W111 کار گذاشته شده است. اگر فقط به ظاهر W111 نگاه کنیم، اصلا نمی‌توانیم به وجود پیشرانه‌ی V8 آن پی ببریم که هدف بازسازی این خودروها نیز دقیقا همین است؛ حفظ ظاهر و حس کلاسیک به همراه عملکرد مدرن و پیشرفته. البته حتی اگر مشتری با تغییرات انجام‌شده مخالف و خواستار تمام قطعات اصلی کارخانه‌ای باشد، تیم مهندسی مکاترونیک این‌ کار را انجام خواهد داد.

مرسدس بنز W111

برای رنگ بدنه، سیاه جت و رنگ چرم کابین، قهوه‌ای کارامل انتخاب شده است. به‌جز پیشرانه‌ی جدید و ترمزهای سفارشی، تقریبا تمام قطعات دیگر، از فرمان تا دکمه‌های تنظیم رادیو دست‌نخورده باقی مانده‌اند. البته کیلومترشمار خودرو، عدد ۱۱ هزار و ۲۹۹ کیلومتر را نشان می‌دهد که مشخص نیست این عدد برای کارکرد قبل از نصب پیشرانه‌ی جدید است یا بعد از آن.

به هر حال زیبایی این بنز W111 انکارناپذیر است. خودروهای کلاسیک بهینه‌شده قیمت‌های بالایی دارند؛ پورشه 911 سینگر با قیمت ۳۵۰ هزار دلار، تویوتا FJ آیکون حدود ۲۰۰ هزار دلار و حالا W111 با قیمت ۴۶۴ هزار دلار فروخته خواهد شد تا ثابت شود خودروهای خاطره‌انگیز کلاسیک، ارزش این قیمت‌ها را دارند.

مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
مرسدس بنز W111
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات